Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: muxa srt och mkv bat script

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    535
    Tackad
    55 gånger

    muxa srt och mkv bat script

    Tycker att min solo2 har börjat få mer och mer problem med mkv och srt i två separta filer.
    skippar man in typ 1min så börjar kugghjulet snurra och och det tar ett tag innan bild ljud text är synk igen.
    det problem har jag inte när srt subben är muxad in i mkv filen. så jag gjorde ett lite batch script som fixar det.
    det man måste ha MKVToolNix installerat 32bit eller 64bit spelar ingen roll.
    https://www.bunkus.org/videotools/mk...downloads.html
    sen döper man mkv och srt lika dant t.ex. film.mkv och film.srt och placerar mux_srt_into_mkv.bat i samma mapp.
    klickar på mux_srt_into_mkv.bat då får man frågan vilket språk ljudet är på, skriv då swe för svenska och eng för engelska.
    sen kommer frågan om vilket språk subben är på, samma sak där swe för svenska och eng för engelska.
    sedan muxas bild ljud och sub ihop i mappen Muxed/film.mkv
    scriptet tuffar på till den har slut på mkv och srt med samma namn. så om du har 10st filmer eller en hel serie så kör den på till alla är gjorda.
    dock men samma audio, subtitle språk som man sätter i början av scriptet.

    //bbra2000
    Bifogade filer Bifogade filer

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 15:36
  2. script
    Av wiggen-cx i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-25, 17:55
  3. script
    Av Evex i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-23, 13:32
  4. script
    Av bulten139 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-30, 23:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss