Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Hjälp med att välja tv-kort till htpc

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Citat Ursprungligen postat av XR00 Visa inlägg
    Något i den här stilen kanske:

    http://www.tbsdtv.com/products/tbs66...pcie-card.html

    Kan inte se något om CI+ för det kortet, om jag inte missat något.
    Har inte lyckats hitta info om vilken variant Sappa kör med, dock.

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Det finns inga TV-kort med CI+ gränssnitt, så du kan beställa en TBS6680 om du vill.
    Du matar den med en CAM + programkort så är det klart..
    Lite beroende på vilken CAM du väljer kommer du att kunna använda båda tuners, annars bara den ena för dekryptering av signalen.
    Jag använder själv softcam istället för en CAM, så där sätter jag gränsen själv :-)

    EDIT: Såg att TV-kortet hade 2 anslutningar för CA-moduler.
    Du behöver då 2st CAM:ar samt 2st programkort om du vill kunna spela in från en kanal samtidigt som du tittar på en annnan.
    Blir ganska kostsamt, så du bör kika på SoftCam, som ansluter mot en kortserver (ex. OSCam).
    Senast redigerad av rolrn den 2015-04-15 klockan 19:35.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #3
    Stora problemet är att alla HD-program kräver CI+ - och som konsekvens alla kodade kanaler, en HD-CAM och ett programkort för detta. Jag har COMHEM vilket dessutom innebär att deras CONAX HD CAMar heller inte funkar alls i CI utan kräver CI+.

    Jag letar efter ett tunerkort för DVB-C som inte har och heller inte vill ha(!) CI/CI+ d.v.s. jag vill alltid ha ut streamem från tuner/demod även om den är kodad.

    Enda sättet blir då att använda softcam-programvara och separat MPEG-4-dekoder vilket är helt OK för mig - även med en kortläsare för mitt programkort eller cardshare. Jag vill bara vara liiite olaglig! Jag vill komma åt HD- och betal-content på min PC och det går inte idag.

    Har någon provat t.ex. TBS7610 DVB-C TV Tuner PCIe Mini Card?

    Eller är jag helt fel ute???

Liknande ämnen

  1. Hjälp med att välja ny antenn och Lnb
    Av frasse i forum Hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-24, 19:43
  2. Vilket TBS kort till min HTPC eller PC ?
    Av DennisOlof i forum HTPC
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-03-01, 14:56
  3. Hjälp mig att välja mottagare
    Av reecord i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 20:39
  4. Digital-TV-kort till HTPC för UPC?
    Av Starmac i forum HTPC
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 10:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss