Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Är Solo2 verkligen så buggig/instabil med OpenPLI/BH

  1. #1

    Är Solo2 verkligen så buggig/instabil med OpenPLI/BH

    Var länge sedan man var här och frågade men nu var det dags igen... Har bara strul med min nya Solo2-box...

    Investerade i en ny VU+ solo2 eftersom mina gamla boxar har bråkat från och till efter ett åsknedslag förra sommaren...
    Jag har kört NewCS på en DM7000 i många år med 3st vu+ duo som klienter utan problem och tänkte ersätta DM7000-boxen och köra NewCS på den nya boxen innan 7000-boxen dör av för hög ålder.

    Har inga problem att installera PLI4 eller BH (kör OpenPLI 4just nu eftersom den funkar bra i VU+duo'na) men lyckas inte mounta min NAS i denna box trots att jag kör en identisk "setup" som på mina 3 andra VU+ DUO.... Hittar Nasen på nätverket och mountar movie-katalogen men den finns inte att hitta någonstans när man väljer inspelnings-plats? Är detta en bugg, lyckas inte i varken PLI eller BH?

    köpte en wifi adapter men den verkar fungera dåligt med uppkopplingen trots närhet till splitterny router?

    installerade mgcamd som funkar perfekt, bild direkt.
    installerade NewCs, (med mgcamd fortfarande installerad) ) och den startar med samma config som i den gamla DM7000 burken... Men så fort jag satte in Canal Dig...-kortet så dog NewCS processen, utan kort så kan jag logga in både via webgui och telnet så den snurrar som den ska.
    Avinstallerade mgcamd eftersom jag har för mig att newcs fungerar både som server och klient och nu dör inte processen, kan se att kortet fanns i läsaren men det försvann lika snabbt. inga nycklar hittades och jag kunde se i loggen att det hängde sig när kortet resetades och "initierades"... mgcamd + newcs på samma box funkar tydligen inte...

    Tydligen så har det varit struligt med NEwCS i nyare imager men var tusan hittar jag en oscam server fil som motsvarar min newCS client, kan någon länka till rätt version /paket av oscam servern...

    frågor.
    1. är wifi så skakigt på dessa boxar eller är det bara jag som har otur?
    2. vad har hänt med nätverks monteringen av externa diskar, bugg eller.
    3. Har någon fått NewCS att fungera på en Solo2 eller är mina (bägge?) kortläsarna kassa?
    4. Kan det vara kortet som är för gammalt, newcs verkar ju inte klara av att läsa det?
    4. Var finns en lämplig Oscam server att ladda ner om nu inte NewCS fungerar längre?
    5. stämmer det att jag inte behöver mgcamd på den boxen som servern snurrar på (verkar ju inte fungera tydligen)?

    Många frågetecken för något som jag trodde skulle fixas på en timme.. tacksam för alla åsikter, tips etc... trodde att det var att bara installera och konfa precis som på de andra boxarna men tydligen inte...
    // P

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Angående nätverksmonteringen så funkar det klockrent för mig i alla fall. Dock så kör jag mot en windows server dator men det borde väl inte göra så stor skillnad.

    När oe2.0 imagarna kom så fick jag stora problem med att om tex datorn/nasen startade om under natten så låste sig boxen nästa gång jag ville spela upp en film. Detta hade jag problem med på dreamboxen också och är även ett problem med vu+.

    Jag gick över till nfs montering istället för cifs och nu funkar det kalas

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Är ju inte svar på din fråga men har 2 st vu+solo2 med openpli4 och kör CCcam 2.3.0 med NFS monterat shares + att boxarna har intern hårddisk och dom bara tuffar och går. Är väldigt sällan som jag har någon krasch på dessa boxar, mer vanligt med problem på mina DM7020HD burkar i sådant fall och dom kör också openpli4.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 18:34
  2. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-05-09, 12:29
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-11, 20:00
  4. newcamd instabil
    Av Hugleik i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 09:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss