Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: VU+ Solo2 Internal card reader and CI module reader

  1. #1

    Question VU+ Solo2 Internal card reader and CI module reader

    Jag har luskat ut följande, min VU+ Solo2 har tre kortplatser i fronten. Den översta med plats för en CI Modul och dom två nedre en "inbyggd" CI modul där man stoppar programkortet direkt.

    Den i mitten heter /dev/sci1 och gissar att den nedre heter /dev/sci0 men vad heter den översta? Har provat flertalet enligt http://www.streamboard.tv/wiki/OSCam/en/examples/Reader men lyckas inget vidare.
    Kör openPli 4 om det nu spelar någon roll

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Skulle gissa på att den inte får något ID innan det sitter en CA modul isatt.

  3. #3
    Nu är jag inte någon linux guru direkt, men borde jag inte se den med ls -la /dev? (och jag har en CA module i men hittar den inte via oscam) men där hittar jag bara sci0 och sci1 plus en massa annat som jag inte har en aning om vad det är

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det går inte att använda en CA-modul som kortläsare, det är inte samma sak. Jag tror inte att CA-modulen får någon enhetsbeteckning i Linux och det går som sagt inte att använda CA-modulen som kortläsare för t.ex. cardsharing.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det går inte att använda en CA-modul som kortläsare, det är inte samma sak. Jag tror inte att CA-modulen får någon enhetsbeteckning i Linux och det går som sagt inte att använda CA-modulen som kortläsare för t.ex. cardsharing.
    Men om jag stoppar programkortet i CA modulen (båda från min TV leverantör) och stoppar sedan paketet av dessa båda i den översta slotten i VU+ Solo2 så får jag bild så uppenbarligen klarar boxen av den kombinationen. Men du menar att det inte går att nå från oscam?

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av maalse Visa inlägg
    Men om jag stoppar programkortet i CA modulen (båda från min TV leverantör) och stoppar sedan paketet av dessa båda i den översta slotten i VU+ Solo2 så får jag bild så uppenbarligen klarar boxen av den kombinationen. Men du menar att det inte går att nå från oscam?
    Det är precis det jag menar, att du inte kan använda en CA-modul som kortläsare i t.ex. oscam.
    En kortläsare pratar med kortet och hanterar små meddelanden som ECM och EMM. En CA-modul är en helt annan sak som tar emot en krypterad videoström i ena änden och skickar ut en dekrypterad videoström i andra änden. ECM, EMM m.m. hanteras internt i CA-modulen mellan modulen och kortet. Men du kan inte komma åt den kommunikationen utifrån.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-03, 16:18
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-02, 07:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss