Sidan 12 av 42 FörstaFörsta ... 2101112131422 ... SistaSista
Resultat 111 till 120 av 415

Ämne: Cmore kör mer pairing nu.

  1. #111
    Jag har ingen box, inbillar mig att det tar längre tid för CD att införa pairing om jag inte köper någon.

    Ajaj, det är så alltså.
    Det låter lite värre med andra ord.
    Och kommer det någon lösning, så lär det väl inte bli publikt..

  2. #112
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Problemet är väl också att dom går över till CI+ vilket mer eller mindre löser den biten som cardsharing bygger på, kommunikationen mellan kort och mottagare. Det kommer göra det svårare om inte snudd inpå omöjligt att dela kort som blir låsta med CI+. Så är ju inte bara CAS7 som är problemet, CI+ är det riktigt stora problemet, och det kommer att aktiveras. Pairing är bara en halv lösning för att försvåra för folk.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #113
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av TheeDude Visa inlägg
    Jag har ingen box, inbillar mig att det tar längre tid för CD att införa pairing om jag inte köper någon.

    Ajaj, det är så alltså.
    Det låter lite värre med andra ord.
    Och kommer det någon lösning, så lär det väl inte bli publikt..
    Bland det dummaste man kan göra är att offentliggöra sådana lösningar. NDS var inte direkt sega med att patcha sina boxar efter att Viasat-lösningen kom ut online.

  4. #114
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Bland det dummaste man kan göra är att offentliggöra sådana lösningar. NDS var inte direkt sega med att patcha sina boxar efter att Viasat-lösningen kom ut online.
    Nä exakt, det var lite det jag menade.
    Det gick verkligen undan!

  5. #115
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    NDS lösningen fanns ju ändå rätt länge innan dom stängde porten, även efter att instruktionerna dök upp på nätet. Dock har ju inte hela lösningen läckt ut på nätet än för NDS. Beskrivningen på hur man hittar nycklarna i dumpen är ju minst sagt bristfälliga.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #116
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    NDS lösningen fanns ju ändå rätt länge innan dom stängde porten, även efter att instruktionerna dök upp på nätet. Dock har ju inte hela lösningen läckt ut på nätet än för NDS. Beskrivningen på hur man hittar nycklarna i dumpen är ju minst sagt bristfälliga.
    Ja precis lösningen fanns länge just för att folk inte var dumma att läcka ut den under de 2 åren den existerade till en början. FW122 som var den som stoppade JTAG om jag minns rätt kom ut mars 2011. Lösningen läcktes ut på nätet vad? Vintern 2010-11? Patchandet gick alltså snabbt.

    Det spelade det ingen roll om lösningen var bristfällig då själva hålet var att man överhuvudtaget kunde komma in i boxen. NDS behöver inte direkt förändra programvaran för Viasat utan fokuset ligger på att stoppa folk från att komma in i de. Slutligen kan man också tillägga att även om lösningen läcktes ut så gav det minimal skada i och med att enda kortet som är kompatibelt med lösningen är 090f. Ett utslussande kort som inte ges ut längre trots allt.

  7. #117
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    59
    Tackad
    3 gånger
    Hursomhelst, dagarna är troligen räknade när det gäller fria linuxboxar för CD om inte diverse hack kommer in i bilden (om det bara gäller CAS7). Med CI+ aktiverat så är det ju svart.

    De fria Linuxboxarna får ju inte CI+ pga att de är fritt konfigurerbara och därmed en risk. Strypta/låsta linuxboxar som följer CI+ reglementet finns ju några av. Med en godkänd CI+ CAM så lär det funka, men då kanske lättare att bara köra CAM rätt i TV om den har DVB-S/S2 eller ta vit eller svart CD originalbox.

    Det tråkiga är om man kör hemmadelning modell Smart WI. I och med att kort måste pairas redan idag mot de nyare CD boxarna och CAM, så kan det ju bli lite knepigt att förklara för CD kundtjänst att man vill paira typ en fjärde eller femte CD box mot sitt enda kort. Linuxboxar och äldre CD boxar behöver ju inte kopplas mot kort, men har ju nackdelen att kanaler börjar försvinna enligt ovan.

  8. #118
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kenta2 Visa inlägg
    Hursomhelst, dagarna är troligen räknade när det gäller fria linuxboxar för CD om inte diverse hack kommer in i bilden (om det bara gäller CAS7). Med CI+ aktiverat så är det ju svart.

    De fria Linuxboxarna får ju inte CI+ pga att de är fritt konfigurerbara och därmed en risk. Strypta/låsta linuxboxar som följer CI+ reglementet finns ju några av. Med en godkänd CI+ CAM så lär det funka, men då kanske lättare att bara köra CAM rätt i TV om den har DVB-S/S2 eller ta vit eller svart CD originalbox.

    Det tråkiga är om man kör hemmadelning modell Smart WI. I och med att kort måste pairas redan idag mot de nyare CD boxarna och CAM, så kan det ju bli lite knepigt att förklara för CD kundtjänst att man vill paira typ en fjärde eller femte CD box mot sitt enda kort. Linuxboxar och äldre CD boxar behöver ju inte kopplas mot kort, men har ju nackdelen att kanaler börjar försvinna enligt ovan.
    Dagarna är inte räknade för linuxboxar åtminstone. I Tyskland har man gett Dream Multimedia (företaget bakom Dreambox) CI+ pluginet. Dock har jag för mig att priset Dream Multimedia fick betala var att stänga källkoden för att få detta plugin. Hursom så är poängen att dessa kommer leva vidare ett bra tag till. Det ser desto mörkare ut i Sverige då Viasat t.ex. inte ger ut CI+ moduler. Mest troligt är i alla fall att cardsharens existens lär bli obefintlig i framtiden.

  9. #119
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    59
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Dagarna är inte räknade för linuxboxar åtminstone. I Tyskland har man gett Dream Multimedia (företaget bakom Dreambox) CI+ pluginet. Dock har jag för mig att priset Dream Multimedia fick betala var att stänga källkoden för att få detta plugin. Hursom så är poängen att dessa kommer leva vidare ett bra tag till. Det ser desto mörkare ut i Sverige då Viasat t.ex. inte ger ut CI+ moduler. Mest troligt är i alla fall att cardsharens existens lär bli obefintlig i framtiden.
    Det var just det jag avsåg med strypt/låst Linuxbox. Begränsning enligt detta utesluter även särskilda plug-ins, funktionalitet, etc. Som annars utmärker och gör Linuxboxarna populära. På den stora tyska marknaden krävs CI+ för att kunna se typ RTL, ProSieben, Sat1 etc. i HD (SD är fritt). Så för att inte tappa andelar på den marknaden så hänger fler och fler på den relativt strikta CI+ kraven för att bli certifierade med nya boxar.

    I slutändan strömlinjeformas det hela så att skillnaden mellan en typ CD svart ADB box och en CI+ certifierad fri box blir lite HW och finesskillnader, men inte att kunna trixa med emuleringar, sharing etc.

  10. #120
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kenta2 Visa inlägg
    Det var just det jag avsåg med strypt/låst Linuxbox. Begränsning enligt detta utesluter även särskilda plug-ins, funktionalitet, etc. Som annars utmärker och gör Linuxboxarna populära. På den stora tyska marknaden krävs CI+ för att kunna se typ RTL, ProSieben, Sat1 etc. i HD (SD är fritt). Så för att inte tappa andelar på den marknaden så hänger fler och fler på den relativt strikta CI+ kraven för att bli certifierade med nya boxar.

    I slutändan strömlinjeformas det hela så att skillnaden mellan en typ CD svart ADB box och en CI+ certifierad fri box blir lite HW och finesskillnader, men inte att kunna trixa med emuleringar, sharing etc.
    Jag har inte koll nu på Dreambox, men är rätt säker på att den inte förlorat sina standardfunktioner såsom OpenWebif etc bara för CI+. Som max är väl att inspelningarna blir krypterade vilket går att kringgå med OpenWebif. Annars hade de aldrig gått med på bolagens krav. I Tyskland är bolagen tvingade att anpassa sig efter Dreamboxarna i och med deras populäritet.

    Visst Open Source kanske försvinner, men inte hela världen om alla andra funktioner kvarstår samt att man fortfarande kan utveckla plugins till boxen.

Liknande ämnen

  1. nya kanaler i cmore
    Av Castro i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 16:49
  2. cmore
    Av shalle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 15:39
  3. [LÖST] cmore live kanalerna
    Av magnar81 i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 20:51
  4. Cmore play
    Av nicolito i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 21:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss