Sidan 7 av 42 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 415

Ämne: Cmore kör mer pairing nu.

  1. #61
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av SSIV Visa inlägg
    Hej grabbar

    Jag har inte sportkanaler i min abonnemang så jag kan inte testa, men på skojs skull om någon kunnat göra så här och lämna här loggen, enligt följande förutsättningar :

    - kort där Cmore Fotboll HD och Hockey HD fungerar i orginalboxen

    - nyare oscam, från 7500 uppåt

    - editera i webif i CD:s reader fake RSA key i heximal på 128 tecken. Spelar ingen roll vilket, kan vara 1212121212121... osv. Bara att det blir 128 tecken. Rutan för RSA key finns under "Reader specific settings for protocol internal"

    - ändra i fiken Live logg Debug till 4

    - starta om oscam och byta kanal till Cmore Fotboll HD eller Hockey HD

    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    I min loggfile Debug4 ser så här ut:



    Det är loggen från kanalen som är inte pairad. Om jag ställer på Cmore Fotboll HD får jag "no meatching reader" , men som sagt jag har inte sportpaket i mitt abonnemang.
    Misstänker att ni som har Sport paket får annorlunda meddelande. Troligen röd markerat text ska ha mer bytes och sista siffror blir annorlunda än 90 00.

    V.G. klistra här loggen. OM det stämmer får vi iaf. bevis att det är RSA key som saknas.
    HW-pairing. Så det är CWPK som saknas, inte RSA. OSCam har inte implementerat CAS7-pairing. Finns bara implementerad i någon hemlig Gbox-version alternativt att en gammal äkta Gbox-version har andra sätt att imitera processen.

  2. #62
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Det jag vet fungerar är det som jag har postat inlägg om tidigare, men det är mycket omfattande arbete.
    Bygger på att använda en parad originalmottagare som kortläsare, som med egen mjukvara kan leverera CW till en SoftCam.
    Bygger på att man stänger av iptables via en javaböna som man laddar ner via den inbyggda webbläsaren. Sedan är det "bara" att logga in fjärr på boxen och börja jobba.
    Tydligen finns det en bugg i chipset som exponerar en dekrypterad CW som kan användas av en SoftCam..

    http://www.security-explorations.com...1-details.html
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #63
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Det jag vet fungerar är det som jag har postat inlägg om tidigare, men det är mycket omfattande arbete.
    Bygger på att använda en parad originalmottagare som kortläsare, som med egen mjukvara kan leverera CW till en SoftCam.
    Bygger på att man stänger av iptables via en javaböna som man laddar ner via den inbyggda webbläsaren. Sedan är det "bara" att logga in fjärr på boxen och börja jobba.
    Tydligen finns det en bugg i chipset som exponerar en dekrypterad CW som kan användas av en SoftCam..

    http://www.security-explorations.com...1-details.html
    Har du gjort detta? Menar du CDs egna mjukvara och att man ska utnyttja deras egna webbläsare? Nu har jag noll koll på vad deras skitbox kan utföra, men så vitt jag vet är alla buggar som för övrigt utnyttjades för Digitalb låsta. Samma sajt publicerade även ett dokument på hur man får CWPK-nyckeln, vart den är placerad etc.

  4. #64
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Nej, jag har inte sagt att jag har gjort detta. Bara påvisar att det det har gjorts.. Jag har läst den publicerade informationen och i mitt inlägg sammanfattade jag det mycket kort. Dokumentationen beskriver att dom kunde se CWPK, men dom beskriver inte exakt vart den finns.. Inte så konstigt att det kostar att få ut nyckeln hos vissa firmor, då det ligger en hel del jobb bakom att överhuvudtaget komma åt att den. Om jag inte minns fel, så frågade dom chippet om nyckeln och fick det som svar..

    Fritt fram för den som vill programmera assembler mot ett chip som saknar publik information om hur det fungerar..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #65
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Nej, jag har inte sagt att jag har gjort detta. Bara påvisar att det det har gjorts.. Jag har läst den publicerade informationen och i mitt inlägg sammanfattade jag det mycket kort. Dokumentationen beskriver att dom kunde se CWPK, men dom beskriver inte exakt vart den finns.. Inte så konstigt att det kostar att få ut nyckeln hos vissa firmor, då det ligger en hel del jobb bakom att överhuvudtaget komma åt att den. Om jag inte minns fel, så frågade dom chippet om nyckeln och fick det som svar..

    Fritt fram för den som vill programmera assembler mot ett chip som saknar publik information om hur det fungerar..
    Att det har gjorts är en sak, men sen måste du ställa frågan om det går 2015. Dokumentet är från 2011. Återigen, mycket har täppts igen så jag ställer mig tveksam till att det där går att utföra idag. Sen är det givetvis galet nice om det skulle fungera

    Gällande det här med firmor. Nu har jag aldrig hört talats om sånt folk för Canal Digital, men gällande Viasat så hade det att göra med att boxarna kostade dryga 4000 kr att få fram med rätt mjukvara så att man kunde få root. Då är det inte konstigt att man tar ut ett högt pris... Själva metoden är ju rätt enkel om man vet vad man gör. Det hade kunnat vara billigt om nu boxarna kostade lite samt att det inte kräver rätt mjukvaruversion.

  6. #66
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Även CD har lagt ut mer information nu.

    https://www.canaldigital.se/kundserv...n-gammal-box1/
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  7. #67
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Bara att vänta och se hur detta påverkar läget..
    Om dom bara lägger om till MPEG4 så är det ju inga problem.
    Värre om pairing aktiveras även på dessa kanaler.. Då ryker SHL
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  8. #68
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Bara att vänta och se hur detta påverkar läget..
    Om dom bara lägger om till MPEG4 så är det ju inga problem.
    Värre om pairing aktiveras även på dessa kanaler.. Då ryker SHL
    Hockey och Fotboll kommer att upphöra som SD kanaler så dessa kommer bara att finnas som HD kanaler och ha pairing

  9. #69
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Hockey och Fotboll kommer att upphöra som SD kanaler så dessa kommer bara att finnas som HD kanaler och ha pairing
    Vad grundar du detta på?
    På deras sida står det "C More Hockey och C More Fotboll endast kommer att sändas i MPEG4", vilket INTE betyder att det är HD-kanaler..
    Borde dom i så fall inte utgå, eftersom det redan finns C More Hockey HD och C More Fotboll HD?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  10. #70
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Vad grundar du detta på?
    På deras sida står det "C More Hockey och C More Fotboll endast kommer att sändas i MPEG4", vilket INTE betyder att det är HD-kanaler..
    Borde dom i så fall inte utgå, eftersom det redan finns C More Hockey HD och C More Fotboll HD?
    Uppfattar det också så. Det skumma är dock att alla deras HD-kanaler kör MPEG4 så då borde gamla HD-boxen fungera. De kanske slarvskrev eller ville komma undan att behöva skriva p.g.a. att det handlade om pairingen. Hur som så kommer inte C More sända varken Fotboll eller Hockey i SD längre. Det är upp till bolagen att sända dessa i lägre kvalité och jag tippar på att Com Hem möjligtvis gör det då de ändå gjorde det med TV4 Sport HD. Får se med CD.

Liknande ämnen

  1. nya kanaler i cmore
    Av Castro i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 16:49
  2. cmore
    Av shalle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 15:39
  3. [LÖST] cmore live kanalerna
    Av magnar81 i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 20:51
  4. Cmore play
    Av nicolito i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 21:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss