Resultat 1 till 10 av 415

Ämne: Cmore kör mer pairing nu.

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Rag32, precis. Men grejen är ju att t.ex. SMATV nät, där behöver man inte bry sig om CI+ och annan teknik, å andra sidan är det ju speciella kort man får, som bara fungerar för att avkoda en enda kanal. Det är lite drygt med en dekoder och kort per kanal, men så fungerade det tidigare, och säkert numera också. Å andra sidan behöver dom inte bry sig om allt detta eftersom dessa kort inte är för privata användare, samt NDS CA-modulerna som redan finns ute kostade sjukt mycket pengar, man lär inte tvinga folk att byta ut dessa mot CI+ kompatibla varianter. Poängen är ju inte att förstöra för kunderna, man vill komma åt dessa som kortdelar på internet och bedriver kriminell verksamhet. Om man sedan kan spela in saker okrypterat på hårddiskar, eller använda andra boxar är nog inget som man bryr sig om. Utan det är främst dessa äckliga kriminella som säljer kortdelning på internet man vill komma åt eftersom man förlorar en hel del pengar.

    Sedan vet jag inte exakt hur CI+ fungerar men jag kan inte se varför just linux boxar skulle förhindras att använda detta. Jag menar, det är ju bara för dreambox att börja inkludera CI+ slots på sina boxar så att det fungerar precis som en vanlig box, men undantaget för den hårdvaran som hanterar allt runt kortet och kommunikationen. Det kan ju vara slutna system, chip och annat. Där man inte behöver någon mjukvara från linux sidan i själva boxen. Allt för att man inte ska kunna hacka och kortdela. Jag tror inte någon (bara ett fåtal) kommer klaga på om vissa delar av dreamboxen blir slutna, eller det blir speciella chip, hårvara och annat som hantera allt detta, för att hindra kortdelare. Så länge man har kvar alla andra fördelar som boxen ger, så blir dom flesta nöjda.

    Jag hade dock hellre sett att bolagen slog sina påsar ihop och utvecklade någon form av "masterbox", med t.ex. 4st eller 8st mottagare, ett smartcard och sedan t.ex. ett datanät man får bygga upp, LAN eller WLAN och så kan man mata sina boxar via IPTV från "masterboxen". Vore ganska smidigt, att man kan spela in program där osv. Tekniken har ju gått framåt ganska mycket så nog skulle man kunna fixa något sådant system, då slipper man problem med att ha massa extra dyra abonnemang och annat. Det var ju den primära anledningen till kortdelning, att folk vill komma undan den extra kostnaden, annars hade nog inte många brytt sig om det då dom flesta ändå är laglydiga och skaffar betalar för ett abonnemang.

    Vi får se vad som händer med CD, pairing och kortdelning framöver.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2015-05-08 klockan 13:46.

Liknande ämnen

  1. nya kanaler i cmore
    Av Castro i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 16:49
  2. cmore
    Av shalle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 15:39
  3. [LÖST] cmore live kanalerna
    Av magnar81 i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 20:51
  4. Cmore play
    Av nicolito i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 21:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss