Ursprungligen postat av
DennisOlof
Leatherface, tja.
Jag ser det som ett problem, ju flera kort desto mer administration, bolagen kunde ju dessutom tagit fram legal-kortdelning själva om dom hade velat detta, då hade man kunnat haft med detta i standarderna och bolagen tillhandahållit dessa prylar. Även om det innebär att man t.ex. bara kan spela in krypterat och hela den biten. Det dom flesta eftersöker är ju möjligheten att flera i hushållet ska kunna titta på dom kanalerna dom själva vill. Ganska logiskt. Sedan när allt blev digitalt då fick vi bättre bild och allt, men på köpet fick vi problemet med att det kostar mer och allt krångel med boxar hit och dit, det analoga må har varit usel bild, men det funkade, strulade aldrig, och man kunde i stort sett använda sig av obegränsat antal TV-apparater.
Att man vill stoppa kortdelning kan jag leva med, att man bara vill tillåta folk att spela in krypterat kan jag också gå med på, även att man blir påtvingad boxar. Men det jag är mest sur på är att man inte brytt sig om själva problematiken med flera kort, typ som att alla hushåll har bara "EN" person och tittar på TV.