Sidan 32 av 42 FörstaFörsta ... 223031323334 ... SistaSista
Resultat 311 till 320 av 415

Ämne: Cmore kör mer pairing nu.

  1. #311
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Ännu en gång då det står att det kräver HD box så är det för att kanalerna sänder i MPEG4 och inte att det är pairing på kanalerna.
    Mars/April 2016 är då den stora nersläckningen av MPEG2 kanalerna som sänds dubbelt idag och det är kanske inte omöjligt att fler SD versioner släcks ner då som har HD versioner av kanalen.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  2. #312
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Paison, aha, ja det ska ju bli intressant om dom fortsätter och sälja dessa kanaler och sedan påstår att dom har hela utbudet, vilket då kanske inte stämmer framöver, en del säger ju att det finns en permanent lösning som inte är public, men jag är tveksam till detta.

    Det enda jag vet med säkerhet var ju tidigare när vissa viasatkort och med rätt box samt mjukvara kunde man läsa ut dom nycklarna man behövde till just det kortet, och på så vis kunde kortdelning fortsätta att fungera, men det räcker ju för viasat att skicka ut ersättningskort och kanske på sikt just den mottagaren försvinner. Då krävs det ju att någon kan hacka boxen eller själva NDS systemet tillräckligt mycket för att man ska få tag i nycklarna som behövs för just det kort man har, annars kommer ju inte kortdelning för pariade kanaler att fungera framöver.

    Men vad vet jag, är knappast insatt i hur saker fungerar eller ens kortdelning. Så det kan ju vara helt fel. Jag har dock uppfattat att det är så det ligger till. Måste ju finnas en anledning till att man utvecklar och förbättrar dessa system, för man vill komma åt dom som kortdelar, såklart inte i hemmet utan primärt dom som säljer på internet via servrar.

    Letherface, så kan det bli, vi får väl se, garanterat kommer i alla fall fler och fler HD kanaler bli pariade, men hur långt dom går med att paria kanaler vet vi inte, återstår att se. Garanterat är i alla fall att i stort sett alla C-more kanaler (film och sport) kommer bli pairade på sikt, något annat vore ju nästan ologiskt.

  3. #313
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Garanterat är i alla fall att i stort sett alla C-more kanaler (film och sport) kommer bli pairade på sikt, något annat vore ju nästan ologiskt.
    Har kontaktat Canaldigital tidigare och dom sa att C Mores sportkanaler var viktigast att paira.

    C More film kommer säkert också att bli det så småningom men det kanske är inte lika intressant som sportkanalerna eftersom det går ju se film när man vill på internet.
    Senast redigerad av joakim95 den 2015-12-02 klockan 09:57.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  4. #314
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Med det klena sportutbud de har så är det inte lönt att knäcka parningen.

  5. #315
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nicolito Visa inlägg
    Med det klena sportutbud de har så är det inte lönt att knäcka parningen.
    Håller med, det enda jag tycker dom har som är värt att se är SHL och möjligen hockeyallsvenskan.
    Viasat har ju alla stora fotbollsligor nu och Formel 1.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  6. #316
    MotorsTV har jag tappat, finns bara via HD står det, är det nån den fungerar för?

  7. #317
    trannelnossnaj
    Gäst
    Motors HD fungerar nu iaf men om den skall paras vet jag inte

  8. #318
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av 4fast4u Visa inlägg
    MotorsTV har jag tappat, finns bara via HD står det, är det nån den fungerar för?

    Då gäller det att ändra i EPG-inställningarna då, eftersom jag idag tar mer dom via MotorsTV.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  9. #319
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Då gäller det att ändra i EPG-inställningarna då, eftersom jag idag tar mer dom via MotorsTV.
    Är det någon som vet vad man ska ändra till?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #320
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Jag har en en vh-1 kanal som det inte är nån bild på som jag använder för CMores epg uppdateringar.

Liknande ämnen

  1. nya kanaler i cmore
    Av Castro i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 16:49
  2. cmore
    Av shalle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 15:39
  3. [LÖST] cmore live kanalerna
    Av magnar81 i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 20:51
  4. Cmore play
    Av nicolito i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 21:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss