Sidan 29 av 42 FörstaFörsta ... 19272829303139 ... SistaSista
Resultat 281 till 290 av 415

Ämne: Cmore kör mer pairing nu.

  1. #281
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har för mig att du kan ha upp till 4 kort totalt, så 1 huvudkort och 3 extra (tvilling) kort då.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  2. #282
    Så om jag vill fortsätta använda mina 2 drömboxar (de är som en dröm jämfört med originalboxen) så ska jag alltså säga upp mitt befintliga abbonemang och försöka få ett konto på ett illegalt cardsharingnätverk ? Är det verkligen rätt väg att gå? Dock vet jag att det finns de som fortfarande kan se med dm500hd + parabol, hur fasen gör de ?

  3. #283
    Färsking
    Reg.datum
    May 2014
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    Ang. stödet för ci+ på enigma, det som först kom till DMM7080 och sen genom VTI till vu+. Jag antar att det inte bara är mjukvara utan vu+ och DMM har något extra hårdvarustöd för CI+ i vissa modeller? Tycker bara det är spännande att de har valt att lägga till stöd för det när de borde vetat att de aldrig kommer att bli godkända med officiellt stöd för ci+.

    Det jag är ute efter egentligen är om någon har en lista på de boxar som det funkar med ci+ med VTI och OpenATV. Jag förstår att det är ett mjukvaruhack som kan sluta funka när som och vill egentligen, om möjligt, testa i en billigare box först än vu+ solo2. Men är det den som gäller så får jag beställa en.

  4. #284
    Färsking
    Reg.datum
    May 2014
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    Efter lite googlande så verkar det vara Solo², Duo² och Solo SE som stöds, någon som vet om detta även gäller kina-kloner?

  5. #285
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Eh, vadå ?

    Så CI+ stöd kommer aldrig finnas officiellt i typ tredjeparts boxar, eller icke godkända boxar från leverantörerna ? är det så eller ?

    Låter ju som det är konkurrens hämmande, man skapar någon form av konstigt monopol. Det borde ju gå för dessa tillverkar att montera in chip som fixar äkta CI+ stöd även om det är en solo2 box man har eller från någon annan leverantör.

  6. #286
    Färsking
    Reg.datum
    May 2014
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    Nja, det är nog inte så bara, det ska utfärdas certifikat osv. Jag tror det är kommunicerat mer eller mindre officiellt från konsortiet bakom CI+ att en box med open-source-programvara kommer aldrig att bli godkänd.

  7. #287
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Lallaren2, jo jag misstänker också det.

    CI+ var liksom dödsstöten för att få slut på kortdelning, iofs tycker jag det är bra, men dom vill ju egentligen inte komma åt vanligt hederligt folk utan dom där nissarna som säljer koder på nätet och håller på. Det blir oundvikligt till slut att bara leverantörernas boxar kommer fungera, EU kan ju klaga om att det då blir snedvriden konkurrens men dom förlorar ju massor av pengar på dessa kortdelnings nissar (alltså dom som säljer på nätet).

  8. #288
    Enligt Canaldigitals kundtjänst så skall det fungera att sätta kortet i en ny box och paira det sedan skall du kunna flytta dessa till äldre version av deras hdboxar och fortfarande se c more live kanalerna där.

  9. #289
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Lallaren2, jo jag misstänker också det.

    CI+ var liksom dödsstöten för att få slut på kortdelning, iofs tycker jag det är bra, men dom vill ju egentligen inte komma åt vanligt hederligt folk utan dom där nissarna som säljer koder på nätet och håller på. Det blir oundvikligt till slut att bara leverantörernas boxar kommer fungera, EU kan ju klaga om att det då blir snedvriden konkurrens men dom förlorar ju massor av pengar på dessa kortdelnings nissar (alltså dom som säljer på nätet).
    Men är det inte precis det som händer......Att dom sätter stopp för oss som delar inom hemmet.......Ci+ och parning av kanaler är ju redan knäckt av dom stora leverantörerna...

    Eller har jag fel ???

    Mvh Balob

  10. #290
    det blir att testa sig fram
    Senast redigerad av swelappen den 2015-11-18 klockan 20:53.

Liknande ämnen

  1. nya kanaler i cmore
    Av Castro i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 17:49
  2. cmore
    Av shalle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 16:39
  3. [LÖST] cmore live kanalerna
    Av magnar81 i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:51
  4. Cmore play
    Av nicolito i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 22:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss