Sidan 39 av 42 FörstaFörsta ... 293738394041 ... SistaSista
Resultat 381 till 390 av 415

Ämne: Cmore kör mer pairing nu.

  1. #381
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av shupez Visa inlägg
    Hur är det egentligen det här med pairing på CD? Kommer allt bli pairat och sluta fungera på CD inom en väldigt snar framtid?
    Och hur kommer det sig att man kan skaffa sig en C-line från nån utomlands å få tillgång till alla kanaler här i Sverige?
    Tekniken finns alltså fast de som kan den sitter hårt på den antar jag.

    /Juppe
    Tekniken finns tydligen i OSCam, men det gäller att få fram nycklar från en parad mottagare.
    Finns tjänster för det, men för husbruk är det dyrt att låta någon plocka fram nycklarna så att man kan peta in dom i sin egna kortserver.

    Har även hört rykten om att vissa kanaler som är parade i Sverige inte är det i t.ex. Danmark (ex. Cmore Hockey). Om det stämmer eller ej vet jag inte.
    Kan tänka mig att betalservrar har flera kort (så klart), samt att de har kort från flera länder.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  2. #382
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    hej
    Jag har inte riktig hängt med i svängarna för jag har inte CanalDigital.
    Därför frågar jag helt nyfiket , vilka kanaler är pairade?

    Mvh Kalle

  3. #383
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av shupez Visa inlägg
    Hur är det egentligen det här med pairing på CD? Kommer allt bli pairat och sluta fungera på CD inom en väldigt snar framtid?
    Tyvärr finns det ingen här som kan spå i framtiden...
    Vad CD har för planer och hur fort de tänker gå fram kan man bara gissa. Troligen kommer det att gå mot att allt pairas. Men hur lång tid det tar är det ingen som vet. Kanske inte ens CD för de genomför troligen detta i etapper beroende på hur stora investeringar som behövs och hur länge deras kunder håller fast vid sina gamla boxar.

    Citat Ursprungligen postat av shupez Visa inlägg
    Och hur kommer det sig att man kan skaffa sig en C-line från nån utomlands å få tillgång till alla kanaler här i Sverige?
    Tekniken finns alltså fast de som kan den sitter hårt på den antar jag.
    Uppenbarligen har någon/några knäckt tekniken vilket pay-servers kan utnyttja. Men det finns ingen allmänt känd lösning. Och de som har kunskapen och möjligheterna vill nog inte att det ska bli känt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #384
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P Visa inlägg
    hej
    Jag har inte riktig hängt med i svängarna för jag har inte CanalDigital.
    Därför frågar jag helt nyfiket , vilka kanaler är pairade?

    Mvh Kalle
    Hittills är det väl bara ett fåtal av de dyrare sport-kanalerna. Nån annan kanske vet exakt vilka?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #385
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Cmore Golf HD
    Cmore Fotboll HD
    Cmore Hockey HD
    Cmore Live HD
    Cmore Live 2 HD
    Cmore Live 3 HD
    Cmore Live 4 HD
    Cmore Live 5 HD
    Senast redigerad av rolrn den 2017-02-08 klockan 16:07. Anledning: Tog bort Cmore Sport HD
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #386
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2016
    Inlägg
    29
    Tackad
    6 gånger
    Jag kan se C More Sport HD. Men övriga är pairade.

  7. #387
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Edbaker Visa inlägg
    Jag kan se C More Sport HD. Men övriga är pairade.
    Tack, redigerat mitt tidigare inlägg..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  8. #388
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Frågan kanske har ställts tusen gånger redan men varför parar man inte alla kanaler ?
    Tar det kapacitet på näten ? Eller vad är nackdelen för CD att slå på systemet på alla kanaler ?

  9. #389
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av balob Visa inlägg
    Frågan kanske har ställts tusen gånger redan men varför parar man inte alla kanaler ?
    Tar det kapacitet på näten ? Eller vad är nackdelen för CD att slå på systemet på alla kanaler ?
    Väck inte den björn som sover...
    Var glad och njut så länge vi kan använda våra alternativa boxar.

    Det finns säkert många saker för CD att ta med i beräkningarna när man inför någon typ av förändring. Kapaciteten i nätet är nog inget problem. Det handlar nog mer om olika typer av kostnader.
    En faktor är hur stor del av kundstocken som sitter på gamla boxar som inte klarar pairing. Ska man tvinga dessa kunder att byta box? Skall man subventionera det bytet så blir det en kostnad för nya boxar.
    En annan faktor kan vara om krypteringssystemet innebär någon kostnad för operatören? Kanske får man betala någon typ av licensavgift för varje kund?
    Sedan innebär naturligtvis varje typ av förändring administrativa kostnader för förändring av systemen, utbildning av personal m.m.
    Det kanske finns ytterligare kostnader som jag inte kommer på här??

    Som i varje verksamhet får man väga om fördelarna med en förändring är större än kostnaden för att genomföra den? Hittills har CD tydligen bedömt att det räcker att skydda de dyraste kanalerna med pairing. Sedan vill man väl också testköra pairing under en tid med ett begränsat antal kanaler för att testa systemet och hitta ev. buggar och problem innan man går vidare och inför pairing på fler kanaler.

    Hur lång tid man vill testa eller när man gör den ekonomiska bedömningen att det är en fördel att införa pairing på fler kanaler är det ingen här som kan veta. Sådan info avhandlas bara på slutna styrelsemöten.

    Sedan utvecklas ju också tekniken hela tiden. Idag sitter de flesta människor på snabbt fiberbredband. Det ligger då nära tillhands att om alla kanaler skulle pairas så kommer ändå de som idag driver pay-servers att i morgon istället driva illegala streamingservrar och streama ut kanalerna. Har man tillräckligt många kunder kan man kosta på sig att ha en originalbox stående på på varje kanal och fånga videon från den för att sedan streama ut kanalen istället. Det är ju fler och fler kunder som idag hellre vill ha IP-TV än att behöva sätta upp parabol.
    För operatören är det kanske värt att överväga om det är värt kostnaden och besväret för att paira alla kanaler när piraterna lika gärna kan gå runt det genom att ordna illegala streamingservrar istället för illegala cardservers,

    Det är alltså ganska meningslöst att hålla på och gissa i de här frågorna, det leder ingenstans. Njut istället så länge vi har möjlighet att använda våra alternativa boxar. När/om den dagen kommer att vi inte längre kan göra det så är det bara att acceptera.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #390
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    12 gånger
    De har säkert en del kunder med invandrarbakgrund och där brukar man ha även något abonnemang ifrån gamla landet.
    Det blr rätt så komplicerat att använda två olika boxar till samma tvn. Av den anledningen tackar jag alltid nej till erbjudande om gratis hd boxar osv.

Liknande ämnen

  1. nya kanaler i cmore
    Av Castro i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 17:49
  2. cmore
    Av shalle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 16:39
  3. [LÖST] cmore live kanalerna
    Av magnar81 i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:51
  4. Cmore play
    Av nicolito i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 22:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss