Sidan 26 av 42 FörstaFörsta ... 16242526272836 ... SistaSista
Resultat 251 till 260 av 415

Ämne: Cmore kör mer pairing nu.

  1. #251
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    kermith, visst är det så.

    Antingen tar man med sig box till sommarstugan (oftast smidigt vad gäller parabol) eftersom man då bara betalar för att få upp själva systemet därefter kostar det inget, att streama kostar ju om man måste ha en anslutning på båda platserna som man betalar för men använder mycket sällan. Men om det inte är ett problem kan ju ett alternativ vara att streama när man befinner sig på annan ort, och komplettera med okrypterade markutbudet för att ha något som funkar ifall streamingen skulle bli knas.

    juppe, jag vet inte, satpro tycks inte längre ha dessa två (smartwi eller clone+) i win webbutik, kanske är på utdöende, i alla fall här i Sverige.

    Sedan funkar ju dessa inte på kanaler som är pairade, om man nu inte har två boxar eller fler kopplade till samma kort, som tydligen ska gå rent tekniskt. Just det, dom klarar inte NDS Videoguard systemet (viasat). Vet inte hur det är med andra system, dålig koll på vad som gäller.

  2. #252
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    kermith, visst är det så.

    Antingen tar man med sig box till sommarstugan (oftast smidigt vad gäller parabol) eftersom man då bara betalar för att få upp själva systemet därefter kostar det inget, att streama kostar ju om man måste ha en anslutning på båda platserna som man betalar för men använder mycket sällan. Men om det inte är ett problem kan ju ett alternativ vara att streama när man befinner sig på annan ort, och komplettera med okrypterade markutbudet för att ha något som funkar ifall streamingen skulle bli knas.

    juppe, jag vet inte, satpro tycks inte längre ha dessa två (smartwi eller clone+) i win webbutik, kanske är på utdöende, i alla fall här i Sverige.

    Sedan funkar ju dessa inte på kanaler som är pairade, om man nu inte har två boxar eller fler kopplade till samma kort, som tydligen ska gå rent tekniskt. Just det, dom klarar inte NDS Videoguard systemet (viasat). Vet inte hur det är med andra system, dålig koll på vad som gäller.
    Det fungerar att sätta in ett klientkort från ett sådant cardsplitter-system i en pairad Canal Digital CI+ modul. Modulen sätter du t.ex. i en Vu+ Solo2 med kompatibel image (OpenPLi, openATV, Black Hole). Även inspelningar ska fungera bra enligt rapporter från användare. Det enda jag läste någonstans var att vissa undertexter verkade strula, dock kanske det var specifikt för just den imagen/image-versionen.

  3. #253
    Färsking
    Reg.datum
    May 2014
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    Så bara för att förtydliga. Jag kan beställa ett tvillingkort och en CA-modul från CD och sätta detta i en Vu+ Solo2 och få fungerande C More Hockey och live-kanalerna. Jag kan även strömma dessa vidare via Open-Webif?

  4. #254
    Vore intressant om vu solo i sin tur kan skicka koderna vidare till en dm500hd på samma interna nätverk.

  5. #255
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Lallaren2, så har jag också uppfattat det.

    Om man har ett kort, pariat med CA modulen från Canal Digital så ska det funka i Solo2 boxen, i en annan tråd testade någon att spela in från C More Hockey som ska vara pariad, gick att spela in till .ts och flytta över till datorn, inspelningen var okrypterad. Om det går att streama vet jag inte, det framgick inte från den andra tråden. Man undrar ju om det är så att pairing med CA modul inte påverkar möjlighet att spela in i en box som solo2. Trevligt i sådana fall, för åtminstone så borde kortet uppdateras som det ska osv, iom att man har en CA modul. Alltså inget strul med softcams och att kortet inte uppdateras som det ska.

    Det enda jag inte kan är hur man går från .ts till en 720p.HDTV.x264-2HD.mkv typ. Finns massa regler för hur man gör, vilka prylar man ska använda osv, men har inte lyckats hitta information eller hjälp om hur man ska göra. Kanske blir framöver att jag kan ta mig för att lära mig.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2015-11-12 klockan 21:36.

  6. #256
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2013
    Inlägg
    48
    Tackad
    1 gånger
    Är det nån som läst nått om ifall dom planerar att göra samma på övriga kanaler? 3,4,5

  7. #257
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av malmsten Visa inlägg
    Är det nån som läst nått om ifall dom planerar att göra samma på övriga kanaler? 3,4,5
    Som det ser ut nu så är det bara C More Live 2,3,4 som är kommer att vara pairade från och med nu.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  8. #258
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av malmsten Visa inlägg
    Är det nån som läst nått om ifall dom planerar att göra samma på övriga kanaler? 3,4,5
    Enligt säkra källor inom säpo ska allt pairas 30 feb

    OBS: Jag skojade!
    Senast redigerad av macuser den 2015-11-30 klockan 04:18.

  9. #259
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Enligt säkra källor inom säpo ska allt pairas 30 feb
    Säkra källor inom astronomi säger att det inte går göra detta just 30 feb..
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  10. #260
    Men vad är lösningen på Live 2-4 då? Jag har sett folk med Dreambox som fortfarande kan se Live 2-4 och C More Hockey HD (dock inte C More Fotboll HD). Hur gör de för att få det att fungera?

Liknande ämnen

  1. nya kanaler i cmore
    Av Castro i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 16:49
  2. cmore
    Av shalle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 15:39
  3. [LÖST] cmore live kanalerna
    Av magnar81 i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 20:51
  4. Cmore play
    Av nicolito i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 21:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss