Paison, aha, ja det ska ju bli intressant om dom fortsätter och sälja dessa kanaler och sedan påstår att dom har hela utbudet, vilket då kanske inte stämmer framöver, en del säger ju att det finns en permanent lösning som inte är public, men jag är tveksam till detta.
Det enda jag vet med säkerhet var ju tidigare när vissa viasatkort och med rätt box samt mjukvara kunde man läsa ut dom nycklarna man behövde till just det kortet, och på så vis kunde kortdelning fortsätta att fungera, men det räcker ju för viasat att skicka ut ersättningskort och kanske på sikt just den mottagaren försvinner. Då krävs det ju att någon kan hacka boxen eller själva NDS systemet tillräckligt mycket för att man ska få tag i nycklarna som behövs för just det kort man har, annars kommer ju inte kortdelning för pariade kanaler att fungera framöver.
Men vad vet jag, är knappast insatt i hur saker fungerar eller ens kortdelning. Så det kan ju vara helt fel. Jag har dock uppfattat att det är så det ligger till. Måste ju finnas en anledning till att man utvecklar och förbättrar dessa system, för man vill komma åt dom som kortdelar, såklart inte i hemmet utan primärt dom som säljer på internet via servrar.
Letherface, så kan det bli, vi får väl se, garanterat kommer i alla fall fler och fler HD kanaler bli pariade, men hur långt dom går med att paria kanaler vet vi inte, återstår att se. Garanterat är i alla fall att i stort sett alla C-more kanaler (film och sport) kommer bli pairade på sikt, något annat vore ju nästan ologiskt.