Nja, det är nog inte så bara, det ska utfärdas certifikat osv. Jag tror det är kommunicerat mer eller mindre officiellt från konsortiet bakom CI+ att en box med open-source-programvara kommer aldrig att bli godkänd.
Nja, det är nog inte så bara, det ska utfärdas certifikat osv. Jag tror det är kommunicerat mer eller mindre officiellt från konsortiet bakom CI+ att en box med open-source-programvara kommer aldrig att bli godkänd.
Lallaren2, jo jag misstänker också det.
CI+ var liksom dödsstöten för att få slut på kortdelning, iofs tycker jag det är bra, men dom vill ju egentligen inte komma åt vanligt hederligt folk utan dom där nissarna som säljer koder på nätet och håller på. Det blir oundvikligt till slut att bara leverantörernas boxar kommer fungera, EU kan ju klaga om att det då blir snedvriden konkurrens men dom förlorar ju massor av pengar på dessa kortdelnings nissar (alltså dom som säljer på nätet).
Enligt Canaldigitals kundtjänst så skall det fungera att sätta kortet i en ny box och paira det sedan skall du kunna flytta dessa till äldre version av deras hdboxar och fortfarande se c more live kanalerna där.
det blir att testa sig fram
Senast redigerad av swelappen den 2015-11-18 klockan 19:53.
Nån som kollat längden på senaste pairing EMM:en? Tänker att det blir samma visa på Conax som på Videoguard2, dvs blocka pairing-EMM:s tills det fungarar "felfritt".
Snillen spekulerar?
Hej.
För skojs skull så fick jag en testlina från en norsk kille som jag testade i ett dygn för att se om något hände och hade cmore hockey hd, cmore live 4 konstant sedan cmore live 3 ibland och cmore live 2 hade jag ej. Men med lite eftersökning så fungerar dessa kanaler om man väljer det norska cmore kortet, tyvärr så måste man säkert ha hela norska canaldigital då med tror jag. Så verkar som dom har pairat cmore live 2 och ibland 3 i Norge om jag fattat det rätt. Någon som har mer info?