Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: MythTV, ffdecsawrapper, stuttering med EIT

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger

    MythTV, ffdecsawrapper, stuttering med EIT

    Canal digital övergår mer och mer till HD-sändningar. Kanaler som kör 1080i är känsliga för sporadisk stuttering hos mig.

    Slog av uppdatering av EIT under video sources, där man ställer in XMLTV och stuttering försvann. Nu tas EPG endast emot via XMLTV

    Någon med liknande erfarenheter?

    Mvh
    /Erik
    Senast redigerad av Erik-NA den 2015-04-26 klockan 16:59.
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Har maximerat insignalen från satelliten, uppgraderat programvaran för MythTv, ffdecsawrapper och drivrutinen för TBS 6984 och stuttering verkar nu ha försvunnit.

    Bytte först till en SSD för liveTv-lagring, och visst blev det bättre. Har nu bytt tillbaka till min vanliga hårddisk (en WD RED 3TB) och stuttering kom inte tillbaka.

    Kör just nu maxtest med fyra frontends (en Kodi på Windows 7 och tre Mythtvfrontend) som visar fyra 1080i-kanaler som jag har haft problem med:
    • BBC BRIT
    • BBD earth
    • H2
    • Kanal 5


    IO på backend mot hårddisken ligger på ca 6MB/s. Ringbufferten är satt till 40MB.
    Ingen stuttering någonstans hittils. Av någon anledning verkar stutteringtendenserna bli större på kvällen. Måste givetvis också kolla då.

    Det som jag har gjort förutom att uppdatera till senaste programvara är:
    • Avaktiverat EPG via satellit helt. Ska givetvis kolla att slå på det och se om stuttering kommer tillbaka.
    • Höjt prioriteten på MythBackend till nice level -10
    • Höjt prioriteten på ffdecsawrapper till nice level -11
    • Höjt prioriteten på oscam till nice level -12


    Att jag ökat prioriteten beror främst på att backend även kör ett gäng virtualiserade instanser (mha KVM och libvirt), bland annat en brandvägg-instans och en freeNAS-instans.
    Senast redigerad av Erik-NA den 2015-05-09 klockan 13:50.
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

Liknande ämnen

  1. Ffdecsawrapper loop
    Av exiluxis i forum HTPC
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2015-03-06, 10:15
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-03, 17:18
  3. ffdecsawrapper kontra sasc-ng
    Av Erik-NA i forum HTPC
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2014-01-13, 09:04
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-17, 23:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss