Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: PROBLEM MGCAMD DM7020HD - ltxlinks.cfg

  1. #1

    PROBLEM MGCAMD DM7020HD - ltxlinks.cfg

    Hej, jag har just nu fått min nya DM7020HD och har installerat LT10. Har installerat MGCAM 1.35a via manual install med en ipg fil, och så långt är alt ok, tror jag. Jag hittar MG Cam under LTCAM folder, og jag hittar og kan starta mgcam via cam selector i LT Meny.
    Jag har registrerat att jag måste ha ltxlinks.cfg och LT Link Manager. Hur hittar jag LT Link Manager och vart placerar jag ltxlinks.cfg filen? Är det ansdra filar jag måste flytta/fixa på innan min newcamd.list funkar? Tacksam för svar.

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Det som behövs för att mgcamd ska fungera är ju mg_cfg och newcamd.list i /usr/keys/ mappen. Det är vad som krävs av mgcamd, sen om LT behöver något annat för att kunna starta mgcamd låter jag vara osagt. Skulle dock rekommendera dig att byta till Newnigma2 eller Peter Pan image istället för LT eftersom dom är mycket mer utvecklade och uppdaterade.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Tack för ditt svar. I og med at, som det skrivs ochså her på comhit, finns inte mappen /usr/keys, utan den måste läggas in manuellt, och sen lägga in newcamd.list. ref http://www.comhit.net/showthread.php/34341-Lt10
    Tackar för din anbefallning av newenigma2 och Peter Pan, jag ska prova hur de ser ut. Det är nog mer av gammal van att stanna med det man har haft ät tag.

  4. #4
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Du behöver en mjuklänk ochså till keys mappen http://www.comhit.net/content.php/21...-pa-Dm800hd-se
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  5. #5
    Hej och tack igen för goda råd! Peter Pan 4 blev lösningen. Ätt bra val, och jag är jättenöjd! Newenigma2 stöder inte 7020HD v2, vad jag kunde se, och därför fick jag inte prova den. Yackar för en jättebra sida och forum med massa av duktiga medlemmar.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Mgcamd startar inte från prompten DM7020HD
    Av Calzone i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-02-27, 10:44
  2. [LÖST] DM7020HD Satfinder och SNR problem...
    Av Koopa i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-09, 20:59
  3. Comhem problem DM7020hd
    Av beetan i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-12-28, 19:33
  4. [LÖST] DM7020HD Problem med Discovery HD och Eurosport HD
    Av Koopa i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-18, 17:58
  5. DM7020HD med iCVS image, konstigt problem
    Av von_skunck i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-09, 21:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss