Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Senaste plugin Mcas+Mclient?

  1. #11
    Mcas och Mclient fungerar inte på 2 Tiviar, tyvärr. det hade fungerat med en Tiviar och en annan box som Wavefield S2002.
    Tiviar fungeerar inte både som master och client.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Mcas och Mclient fungerar inte på 2 Tiviar, tyvärr. det hade fungerat med en Tiviar och en annan box som Wavefield S2002.
    Tiviar fungeerar inte både som master och client.
    Jag är övertygad att det går att lösa Mcas+Mclient för 2 st Tiviar boxar då det har fungerat tidigare enl. uppgift från Nordsat m.fl. Detta var ett av flera positiva skäl att jag köpte 2 st Tiviar boxar. Det handlar nu om att Nordsat får kraftfullt pressa på Fortis tekniska kontaktperson som måste lösa detta. Det fungerar ju med Tiviar tillsammans med Wavefield S2002 så varför inte med 2 st Tiviar som fungerat tidigare?
    Senast redigerad av perahl1 den 2015-05-18 klockan 20:46.

  3. #13
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vad är egentligen det tekniska problemet som gör att det inte fungerar?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Vad är egentligen det tekniska problemet som gör att det inte fungerar?
    Jag vet inte så mycket tekniskt varför det inte fungerar. Jag har den senaste plugin (T-App) Mcas+Mclient och kan konstatera att denna plugin inte fungerar alls på 2 st Tiviar Alpfa Plus vilket enligt utsago har fungerat tidigare. Enligt Nordsat så fungerar tydligen bara det pluginet om man har en Tiviar Alpfa Plus tillsammans med Wavefield S2002. Bägge dessa olika boxar tror jag är tillverkade av Fortis i Korea. Vad som man kan misstänka är att Fortis strypt denna möjlighet i Tiviar eller inte vill utveckla den vidare av någon programjuridisk anledning alt glömt uppdatera någon parameter för Mcas/Mclient i boxen. Att texteditera dessa filer har jag inte lyckats men kanske notepad++ fungerar eller liknande.
    Senast redigerad av perahl1 den 2015-05-18 klockan 22:42.
    Tiviar Alpfa Plus med OpenATV, Open ViX samt VU+ Solo 4K med VU+ image

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Har nya FW hjälpt?

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Inte mycket tror jag bara små förbättringar och inget som påverkat Mcas+Mclient positivt. Krypterad kanal dyker upp periodiskt mao ingen skillnad sedan tidigare. Det finns en funktion "Passera reklam" under inspelningar i menyn som fortfarande inte fungerar.
    Senast redigerad av perahl1 den 2015-05-19 klockan 17:41.
    Tiviar Alpfa Plus med OpenATV, Open ViX samt VU+ Solo 4K med VU+ image

Liknande ämnen

  1. PLi senaste ??
    Av Zoorg i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-12-05, 18:27
  2. Hemdelning Mcas+comhem
    Av palmq i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 20:28
  3. senaste gemini
    Av catlak i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 13:26
  4. Senaste Topics?
    Av buffy i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-18, 13:43
  5. Senaste nytt
    Av SixPac i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 12:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss