Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Viasat slutat att fungera

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    182
    Tackad
    7 gånger
    Ni måste paira om ni har 093e kort till en sd-box och då rekommenderar jag er att ha kortet i sd-boxen för att se till så ni verkligen får bild och sen när ni fått bild i sd-boxen så sätter ni kortet till er oscam server och gör en reload readers i oscam eller göra en omstart av oscam så ska ni se att ni får det att fungera igen.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2012
    Inlägg
    86
    Tackad
    1 gånger
    Hej o tack för alla inlägg.
    Jag har parat kortet med originalboxen två gånger under dagen och startat om Oscam efter att jag har satt i kortet i smargo med avstängd oscam.
    Får ändå samma fel, problemt uppstod helt plötsligt när jag tittade på en via kanal.
    //

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    182
    Tackad
    7 gånger
    Är det en sd-box eller hd-box du parat kortet med?
    Citat Ursprungligen postat av Boxaren Visa inlägg
    Hej o tack för alla inlägg.
    Jag har parat kortet med originalboxen två gånger under dagen och startat om Oscam efter att jag har satt i kortet i smargo med avstängd oscam.
    Får ändå samma fel, problemt uppstod helt plötsligt när jag tittade på en via kanal.
    //

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2012
    Inlägg
    86
    Tackad
    1 gånger
    Det är en SD box som kortet är parat med och samma box som jag har parat det med när kortet blev bytat för 3 månader sedan och allt fungerade med parningen.......
    Men nu så fungerar det inte av någon knepig anledning.
    När jag parade det idag så kom bilden direkt med originalboxen.
    //

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    182
    Tackad
    7 gånger
    Har du uppdaterat oscam till senaste OSCam: 1.20-unstable_svn Build: r10665? Det bör du nog göra då jag har för mig att den äldre inte fungerar med viasat.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2012
    Inlägg
    86
    Tackad
    1 gånger
    Hej
    Sen när började den sluta fungera....kör med r9053 och den har varit hur stabil som helst.
    Nästa fråga hur gör man en uppdatering på oscam.......
    //

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    182
    Tackad
    7 gånger
    Hmm hur du uppdaterar oscam eller installerar om en nyare oscam i Linux måste jag erkänna att jag har dålig koll på då en god vän hjälper mig med det när jag gör det. Men jag har haft samma problem som dig och många andra här på forumet och min lösning var att uppdatera oscam till OSCam: 1.20-unstable_svn Build: r10665 samt att se till att para 093e-kortet med en sd-box och se till att få bild via den boxen och sedan se till att du har rätt boxid inlagt i oscam.server filen samt att göra en reload readers eller omstart av OSCam: 1.20-unstable_svn Build: r10665. Det var så jag gjorde och då funkade det för mig.

Liknande ämnen

  1. Viasat slutat fungera
    Av Mickexzy i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-04-17, 20:37
  2. Viasat sport paketet har slutat fungera...
    Av Hasse33 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-21, 20:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss