Jag misstänkte att förklaringen var att du använder CA-modul.
Vad jag vet så klarar de flesta CA-moduler bara av att avkoda en bildström i taget. Det är antagligen förklaringen till att du bara kan se ett kodat program i taget.
Om man istället för CA-modul använder en mjukvaru-cam även kallad softcam så kan flera bildströmmar avkodas samtidigt. Du skulle alltså genom att t.ex. installera CCcam kunna uppnå det du vill uppnå, att se eller spela in två kodade program samtidigt. CCcam är den enklaste softcam:en att konfigurera och brukar fungera bra.
Det finns dock ett stort MEN eftersom du använder Boxer... Det jag skrev ovan fungerar bara för de av Boxers kanaler som sänds i mpeg-2 men inte för de kanaler som sänds i mpeg-4. För att kunna se Boxers mpeg-4 kanaler i en Linux-mottagare måste du använda en CA-modul.
Så det är svårt att rekommendera en bra lösning för dig. Använder du CA-modulen så funkar alla kanaler men du kan bara avkoda en kanal i taget. Använder du softcam så kan du avkoda fler kanaler samtidigt men mpeg-4 kanalerna kommer inte att fungera...
Själv använder jag inte Boxer så jag har ingen egen erfarenhet att luta mig emot. Är det någon annan som har något smart tips för hur man bäst hanterar Boxer under de givna förutsättningarna?