Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: bbc brit/earth

  1. #11
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 011
    Tackad
    77 gånger
    BBC Brit och BBC Earth blir BBC Nordic den 15:e april.

    https://www.allente.se/kundservice/f...16-bbc-nordic/

    Får se hur Boxer gör om det kommer en ny kanal som ersätter en av kanalerna.
    Senast redigerad av joakim95 den 2023-03-30 klockan 16:59.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    436
    Tackad
    26 gånger
    Fler och fler kanaler försvinner. Du som har Boxer, har Disney Channel försvunnit eller ska försvinna? Eller är det bara för Allente det nu går dåligt för som minskar sina egna kostnader.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Boxer:
    BBC World News byter namn
    Den 3 april byter BBC World News namn till BBC News.

  4. #14
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 011
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kisumisu Visa inlägg
    Fler och fler kanaler försvinner. Du som har Boxer, har Disney Channel försvunnit eller ska försvinna? Eller är det bara för Allente det nu går dåligt för som minskar sina egna kostnader.
    Disney Channel och Disney XD har inte funnits hos Boxer sedan 2020 om jag minns rätt. Det var Myndigheten för radio och tv som ansåg att det fanns för många barnkanaler i marknätet.

    Angående BBC Brit så mindes jag fel att den fanns via antenn så det är BBC Earths kanalplats som blir BBC Nordic.
    Senast redigerad av joakim95 den 2023-03-31 klockan 11:23.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  5. #15
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger

    Cool

    @kisumisu nej det går nog inte dåligt, kanaler försvinner till förmån för streaming och liknande. Bolagen vill själva tjäna mer pengar direkt än att gå
    vi tredje part eller sälja serier till andra bolag osv.

    Det vi ser är ett krig om streaming-kunderna vilket inte innebär bättre priser för kunderna utan det blir sämre för istället får vi massa
    olika tjänster, dessa bolag får i sin tur svårare med ekonomin. Det bästa med den nya BBC kanalen är att det även kommer
    finnas som streaming. perfekt anser jag. Det jag använder mest numera är typ catch-up tjänster och streaming. Slö-titta gör man på
    vanlig TV men det känns ganska förlegat egentligen och inte ofta jag gör det.

    Jag har börjar läsa böcker istället och gör annat, TV och Film blir bara mer och mer ointressant för min del, det har degenererat
    och det är så många koncept som bara går i repeat, nya karaktärer, nya platser, nya händelser men i grund och botten samma
    skit. Never ending story av sjukhus-såpor, polis-drama, reality-skräp, docy-skräp.

    Dock tycker jag i alla fall en del BBC produktioner håller mycket högre klass än mycket det vi får från Americat, hoppas denna
    kanal kan erbjuda mer och nytt. Och så länge som jag kan abonnera på Allente och dom har det mesta från en leverantör
    så duger för mig även om jag kan tycka det är lite dyrt.

    Annars kan man alltid streama från britbox men än så länge har jag inte lockats av den tjänsten.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2023-03-31 klockan 22:03.

  6. #16
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Glöm inte att Allente återigen har höjt priserna. "Standard" kostar nu 469 kr/mån.
    Som jag brukar tjata om, det var inte många år sedan Familjepaketet kostade 198:-
    Man har dessutom tagit bort en massa kanaler som man inte har ersatt, samt många nya är antingen pairade (t.ex Viasat E/H/N, Sportkanalen) eller inte tillgängliga via satellit. (Axess TV)
    Allente ligger nog farligt nära gränsen för vad folk, speciellt den något äldre generationen accepterar.

  7. #17
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 011
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Glöm inte att Allente återigen har höjt priserna. "Standard" kostar nu 469 kr/mån.
    Som jag brukar tjata om, det var inte många år sedan Familjepaketet kostade 198:-
    Man har dessutom tagit bort en massa kanaler som man inte har ersatt, samt många nya är antingen pairade (t.ex Viasat E/H/N, Sportkanalen) eller inte tillgängliga via satellit. (Axess TV)
    Allente ligger nog farligt nära gränsen för vad folk, speciellt den något äldre generationen accepterar.
    Det var lokalpaketet som kostade 198 kr, Familjepaket kostade 319 kr.
    Detta var år 2015.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  8. #18
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Det var lokalpaketet som kostade 198 kr, Familjepaket kostade 319 kr.
    Detta var år 2015.
    Det är möjligt, men även Familjepaketet har kostat 198:- Detta var dock längre sedan.
    Dessutom låg det fast på den summan ett antal år. Någon får gärna undersöka och lägga upp höjning i procent och stapelform

    edit:
    https://www.gestrikeantennservice.co...ma-ersattning/
    "År 2005 kostade Canal Digitals Familjepaket 189 kr/mån och från och med den 1 mars 2021 kostar motsvarande paket (Baspaketet + Underhållning + Sport) 488 kr/mån vilket är en höjning med 158%"
    Senast redigerad av Rolsten den 2023-04-01 klockan 16:48.

  9. #19
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 011
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Det är möjligt, men även Familjepaketet har kostat 198:- Detta var dock längre sedan.
    Dessutom låg det fast på den summan ett antal år. Någon får gärna undersöka och lägga upp höjning i procent och stapelform

    edit:
    https://www.gestrikeantennservice.co...ma-ersattning/
    "År 2005 kostade Canal Digitals Familjepaket 189 kr/mån och från och med den 1 mars 2021 kostar motsvarande paket (Baspaketet + Underhållning + Sport) 488 kr/mån vilket är en höjning med 158%"
    Funderade också på att om inte Viaplay och andra streamingtjänster som ingår idag i abonnemangen inte funnits så tror jag det varit några hundralappar billigare.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  10. #20
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det enda som gör att jag hänger kvar med Allente är just streaming möjligheterna och deras catch-up tjänst, samt dom har en hel del kanaler jag tittar på ibland.
    SVT1-TV12 är det sällan jag tittar på och svensk TV, nej tack. Det är SVT Play, ibland kunskapskanaler etc. Samt dokumentärer etc från andra platser.

    Jag vet någon annan som skrev här att dom hade gått över till streaming helt och hållet, det är en möjlighet eftersom jag kan plocka in kanaler via
    marknätet. Men mottagningen är dålig där så jag föredrar parabol, däremot kan man byta till det billigare paketet men eftersom jag inte tittar
    på dom kanalerna så är det inte ett alternativ.

    Jag förväntar mig dock att kostnaderna inte stiger mycket de närmaste åren, passerar det 500kr börjar det bli lite väl dyrt anser jag.

    Vi får se om BBC Brit är bra eller inte ?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss