Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: bbc brit/earth

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    436
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    @kisumisu nej det går nog inte dåligt, kanaler försvinner till förmån för streaming och liknande. Bolagen vill själva tjäna mer pengar direkt än att gå
    vi tredje part eller sälja serier till andra bolag osv.

    Det vi ser är ett krig om streaming-kunderna vilket inte innebär bättre priser för kunderna utan det blir sämre för istället får vi massa
    olika tjänster, dessa bolag får i sin tur svårare med ekonomin. Det bästa med den nya BBC kanalen är att det även kommer
    finnas som streaming. perfekt anser jag. Det jag använder mest numera är typ catch-up tjänster och streaming. Slö-titta gör man på
    vanlig TV men det känns ganska förlegat egentligen och inte ofta jag gör det.

    Jag har börjar läsa böcker istället och gör annat, TV och Film blir bara mer och mer ointressant för min del, det har degenererat
    och det är så många koncept som bara går i repeat, nya karaktärer, nya platser, nya händelser men i grund och botten samma
    skit. Never ending story av sjukhus-såpor, polis-drama, reality-skräp, docy-skräp.

    Dock tycker jag i alla fall en del BBC produktioner håller mycket högre klass än mycket det vi får från Americat, hoppas denna
    kanal kan erbjuda mer och nytt. Och så länge som jag kan abonnera på Allente och dom har det mesta från en leverantör
    så duger för mig även om jag kan tycka det är lite dyrt.

    Annars kan man alltid streama från britbox men än så länge har jag inte lockats av den tjänsten.
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Disney Channel och Disney XD har inte funnits hos Boxer sedan 2020 om jag minns rätt. Det var Myndigheten för radio och tv som ansåg att det fanns för många barnkanaler i marknätet.

    Angående BBC Brit så mindes jag fel att den fanns via antenn så det är BBC Earths kanalplats som blir BBC Nordic.
    Okej så Boxer hsr inte haft på länge.

    Då var det säkert hos någon fiberoperatör jag såg kanalerna fortfarande går på.
    Kan ju vara Disney som avslutar alla avtal och dem löper ut olika.

    Så är det tyvärr, blir mer o mer streaming och mer o mer monopol!
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  2. #22
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 011
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kisumisu Visa inlägg
    Okej så Boxer hsr inte haft på länge.

    Då var det säkert hos någon fiberoperatör jag såg kanalerna fortfarande går på.
    Kan ju vara Disney som avslutar alla avtal och dem löper ut olika.

    Så är det tyvärr, blir mer o mer streaming och mer o mer monopol!
    Disney Channel finns hos Telia, Telenor och Sappa plus några till
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss