Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 35

Ämne: OscamVia bara explore funkar ??

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    102
    Tackad
    1 gånger

    Thumbs up Tack för svar killar !

    Ok det där var ju inga konstigheter alls bara man vet vart filerna ska....går att hålla igång
    flera oscam som cardservers om man vill, precis som att man har olika softcams att välja på.

    Men tyvärr så funkar det inte iaf för mig, bara explore med oscam 10708 och cccam 2.30

    Ni som kör samma rigg som mig, Ferrari dm8k.
    Vilken image och oscam kör ni för att ha en fungerande via?

    Tack på förhand

  2. #22
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är alltid lättare att få/ge bra svar om man har så mycket info som möjligt. Det är lite oklart för mig hur din setup ser ut egentligen?
    Du har en DM8000 box, är det den enda boxen (enda klienten)? Eller har du fler boxar? Om du bara har en box varför kör du då både oscam och cccam? Och hur ser din konfiguration ut för cccam? Ser nu att jag inte heller hittar några uppgifter om hur din oscam konfiguration ser ut? Om det är så att du kör cccam som klient till oscam över newcamd-protokollet så är det ett känt fel att uppdateringar inte fungerar. Man kan fixa detta genom att köra cccam-protokoll istället.

    Det blir antagligen mycket enklare att reda ut dina fel om du lägger upp hela din konfiguration och berättar så mycket som möjligt om din setup.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    102
    Tackad
    1 gånger

    Tack atomized

    Jo det är klart att det blir lättare med mer info...därför försökte jag lägga in bilder i det första inlägget.
    Tyvärr så vart dom ju inte mycket större vid "förstoring", har frågat hur man fixar bilder som blir tydliga.
    I sådana fall så hade jag redan från början kunnat lägga upp bilder på all config, enkelt och tydligt.

    Har använt mig av newcamd för att länka oscam till cccam....innan bara cccam.
    Att cccam fortfarande finns kvar beror på att jag inte orka konfa om alla boxar när oscam vart ett måste för att se via.
    Har som sagt levt med gamla mjukvaror tills via försvann helt, endast explore går att se.

    I nuläget när allt då bara strular så skulle jag som inlägget innan va nöjd om jag fick igång allt på min server, ferrari dm8k.
    Detta för att utesluta massa gammal mjukvara som skvalpar och eventuellt sabbar.
    Kan mycket väl gå över till oscam fullt ut om det visar sig nödvändigt.

    Så ni som kör Ferrari dm8k, vilken image + oscam för ett fungerande via?

    Ska plocka bort newcamd så får vi se vad som händer....

    Mvh Kenta

  4. #24
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    OK, så du har flera boxar och jag antar att du har samma problem på alla? Att det bara går att se en Via-kanal?

    Det går fint att köra cccam som klient mot oscam, jag gör det själv. Dock måste man använda cccam-protokollet om uppdateringar ska fungera. Jag gjorde en tråd om det en gång: http://www.comhit.net/showthread.php...-fungerande-au

    På "serverboxen" har du ju valet att antingen köra oscam som både server och klient, antagligen den "renaste" lösningen. Men det går ju också att använda oscam som bara server och köra t.ex. cccam som klient. Så det var därför jag undrade lite vad du valt.

    Som sagt, ditt fel verkar knepigt och man löser det nog inte utan att se komplett konfiguration + ev. grotta lite i logg-filer.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Du har fel boxid.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    102
    Tackad
    1 gånger
    @ atomized
    Jag har totalt 8 boxar, därför vart det lite halvlösningar förut, bara explore funkar överallt.
    Gick över till cccam protokollet men löste inget.
    Om jag ställer mig på history och startar om oscam så rullar den kanalen i ca 10 sekunder?
    Får efter det upp detta i loggen;

    reader) viasat [videoguard2] classD3 ins54: no cw --> Card needs pairing/extra data

    Jag har 86 entitlements och kan uppdatera kortet i dreamen, dvs förlänga gilltighetstiden, just nu 150813.

    Blir nog en ominstallation av hela skiten, därför vore det intressant och veta vilken image / oscam ni andra kör.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2014
    Inlägg
    108
    Tackad
    13 gånger
    Mye her tyder jo på feil boxid men heller uvisst siden du får bilde.
    Kortet ditt fungerer på samme måte som om det er parret med en hd-tuner.
    Kanskje Viasat har foretatt seg noe nytt som gjør at parring til sd-tuner ikke er mulig?
    Har sett et par brukere på linuxsat-support.com som har akkurat samme problem som deg.
    Når det gjelder din dm8000 så er det laget lite av nyere image til denne, hva med å bruke en annen av boksene dine til server?

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    102
    Tackad
    1 gånger
    Tack gynter...

    Får ju också bild på allt i min strong 8700, så kortet borde ju va rätt parat.
    Känns ju därför rent instinktivt som att jag har fel boxid som Volvo3 och andra påpekat.
    Men jag får ju bild alltid på explore.

    Sen så har jag inga direkt nyare dreams eller något annat för den delen...
    Tillverkningen av image'ar har ju helt upphört i stort sett till oe1.6, men framför allt till Ferrari som helhet.
    För er som inte vet så har Ferrari stäng igen, antagligen för gått.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    102
    Tackad
    1 gånger
    Tankade ner Minime's boxid converter då jag vart lite osäker efter allt strul.
    Mitt s.nr börjar nämligen på 00 XXXXX, men det stämde.
    Har alltid bara använt en kalkylator och räknat ut med.

    Ska prova och lasta in en annan image och börja om från början så får vi se.

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    reader) viasat [videoguard2] classD3 ins54: no cw --> Card needs pairing/extra data

    Säger ju klart och tydligt att det är fel boxid. En ny image kommer inte att hjälpa.
    Finns ju massor med trådar här om just det där att det måste vara parad till en SD box och ha rätt boxid för att ge bild.
    Att just Viasat Explore funkar beror antagligen på att den kanalen inte behöver nån pairing.
    Senast redigerad av Leatherface den 2015-06-14 klockan 13:55.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. HD Kanaler. Bara SVT som funkar
    Av Lusse3 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-09, 21:09
  2. Är det bara strong 8700 som funkar??
    Av nicko1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-27, 18:37
  3. BARA CANAL+ och TV1000 funkar....
    Av $k8ir8 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-31, 12:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss