Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 35 av 35

Ämne: vu+duo2 krångel !

  1. #31
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Första åtgärden om man inte får in en viss kanal bör vara att kontrollera på t.ex. www.lyngsat.com vilken frekvens och polarisation som gäller för kanalen. Sedan gör man en manuell kanalsökning på just den frekvensen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Första åtgärden om man inte får in en viss kanal bör vara att kontrollera på t.ex. www.lyngsat.com vilken frekvens och polarisation som gäller för kanalen. Sedan gör man en manuell kanalsökning på just den frekvensen.
    Ja det är ju redan kirrat men det är ju det här som spökar ! På OpenPli fick jag i alla fall in kanalerna när jag sökte men med Blackhole så funkade det inte ! Så jag lossade på koaxen och lät bara koppartråden sitta i och vips så hitta den
    kanalerna men det går ju att ha det så så det måste ju bli ngt jordningsfel eftersom det händer likadant på 2 olika imagar !!!

  3. #33
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Pompe67 Visa inlägg
    Ja det är ju redan kirrat men det är ju det här som spökar ! På OpenPli fick jag i alla fall in kanalerna när jag sökte men med Blackhole så funkade det inte ! Så jag lossade på koaxen och lät bara koppartråden sitta i och vips så hitta den
    kanalerna men det går ju att ha det så så det måste ju bli ngt jordningsfel eftersom det händer likadant på 2 olika imagar !!!
    Jo, det låter ju inte som ett mjukvarufel utan snarare som att det är något skumt i ditt kablage. Å andra sidan säger du att det funkar om du kopplar dit en annan box istället. Så det är mycket svårt att sitta på avstånd och försöka gissa vad som kan vara felet.

    Att lossa skärmen som du gör när du säger att det fungerar borde egentligen inte fungera alls eftersom du då bryter strömmatningen upp till LNB. Om det ändå fungerar så kan jag inte anta annat än att LNB strömmatas från den andra boxen du har ansluten och därför fortsätter att sända ner signal. Om det skall bli någon vettig felsökning måste du nog koppla bort alla boxar från parabolen och därefter koppla in en i taget och kolla vad som fungerar och vad som inte fungerar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #34
    Ok ska pröva det ! Tack så mycket för all hjälp

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av Pompe67 Visa inlägg
    Ok ska pröva det ! Tack så mycket för all hjälp
    Vill bara tal om att allt har löst sig det verkar som en kombination av klämkablarna och VU+duo2 boxarna inte ville lira med varandra men nu är det kirrat.
    Tack alla vänliga själar för era tips............

Liknande ämnen

  1. Duo2 med max 14.9dB 93%
    Av kungjulle i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-02-11, 21:47
  2. VU+ Duo2
    Av Bluto i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-28, 12:26
  3. Vu duo2
    Av ringo11 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 06:08
  4. Wap krångel nu igen?
    Av hakank i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 19:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss