Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: vu+duo2 krångel !

  1. #1

    vu+duo2 krångel !

    Hejsan har 2 st vu+duo2 som har börjat krångla efter uppdateringar via boxarna ! kör openpli 4.0 och har cd o via alltså Thor o Sirius lnb med switchar o allt men det verkar som dom stör varandra på ngt sätt ? när kontakterna sitter fastskruvade som dom ska så har jag ingen bild på 5an hd el 9an hd varken i sovrummet el i vardagsrummet men lättar jag på kabeln och det är endast koppartråden som sitter i så funkar det, alla andra kanaler funkar bra i stort sett men när jag har tittat ett tag el spelar in på en kanal och tittar på en annan så blir det pixlar o stök även på andra kanaler så som svt1 o2 hd bla ! Snälla ngn som har ngn ide om vad som är fel ???

    Tack på förhand Pompe67

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm

    Och hur blir den tråden på svenska ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Håller med @matkoh att det var en rörig beskrivning av felet.

    Men om jag förstår dig rätt blir det bättre? bra? när du lossar på koaxkabel (en lr båda?)
    På server? klientbox? lr båda?

    Jag skulle iaf som punkt ett kolla upp kontakteringen av koaxkablarna.

    Kan ju knappast bli sånt fel efter uppdatering.

    Har det funkat förut?

    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  4. #4
    Den ena boxen har funkat klockrent hela tiden (sovrummet) den i vardagsrummet har det varit strul med till o från. Kablarna o kontakterna är kollade och är ok, bytte till en annan box i sovrummet idag en vu+duo och den funkar klockrent.........inte så lätt att beskriva i få ord men jag hoppas att nån vänlig själ kan hjälpa inte bli kritiserad för vad och hur jag skriver ! 😠

  5. #5
    Skulle det vara nåt fel på kontakterna så skulle även den äldre vu+duon krångla antar jag.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Tunern i dom nyare kanske är känsligare än den i vu+duon?
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du tror att det var uppdateringarna som ställde till problem så prova att installera om boxen från scratch. Lägg in en ny image och konfigurera upp den och se om det blir bättre.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Så kan det nog vara Leatherface l Men skumt är det att det inte funkar helt plötsligt och att det är bara 5an Hd o 9an HD som det pixlar på och inte blir nån bild trots att SNR visar 14,9 dB och AGC 79%

  9. #9
    Atomized jag har sett att du skrev någonstans här i forumet att du rekommenderade Blackhole istället för OpenPli till Vu+duo2 boxarna eftersom du tyckte Bh var stabilare. Tycker du jag ska byta till BH istället ? Undrar också angående OpenPli och om jag ska ominstallera, bör jag då köra en fabriksåterställning och sen vad ? Lägga in en ny version av OpenPli 4.0 ? hur ska jag veta viken som funkar och är stabil ?
    Senast redigerad av Pompe67 den 2015-06-16 klockan 23:30.

  10. #10
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Flashar du om boxen så tar du naturligtvis den senaste imagen från ex. www.openpli.org. Du behöver inte göra en fabriksåterställning, det blir gjort ändå vid omflashningen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Duo2 med max 14.9dB 93%
    Av kungjulle i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-02-11, 21:47
  2. VU+ Duo2
    Av Bluto i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-28, 12:26
  3. Vu duo2
    Av ringo11 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 06:08
  4. Wap krångel nu igen?
    Av hakank i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 19:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss