Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Nybörjare, köra på eller avråda?

  1. #1

    Nybörjare, köra på eller avråda?

    Hej

    Jag har spanat runt här på forumet några veckor och är kluven.

    Har precis köpt villa där jag vill ha TV till sammanlagt 4st TV apparater, helt oberoende av varandra. Jag har ringt runt till TV-leverantörerna som kan leverera till huset och det lutar åt Viasat via parabol.
    Problemet jag vill lösa är att det springer iväg ganska snabbt om jag vill ha 1 huvudkort och 3 tvillingkort med tillhörande boxar.
    Detta kan lösas med cardsharing inom huset, vilket jag förstår är fullt lagligt.

    Haken är bara att detta är helt nytt för mig och jag känner ingen som kan hjälpa mig heller. Efter att ha läst en hel del här på forumet så har jag förstått att VU+ är bra grejer.

    Första frågorna till er som kan och håller på med detta är:
    -Kan en amatör (som jag) fixa det eller bör man vara programmerare för att ge sig in i denna värld?
    -Är det stabilt? räcker det med att fixa allt en gång sen funkar det bara, eller behöver man installera om och grejer titt som tätt för att det ska funka?
    -Som jag förstått det kan jag teckna avtal med Viasat och få parabol, ett kort och en box (som dom installerar) Sen ersätter jag originalboxen med en VU+ Duo2 (eller motsvarande maskin) som jag har som "server" och sedan köpa tre st VU+ Zero som får koderna från Duo2'an??
    -Ska jag bara bita i det sura äpplet och betala för tre tvillingboxar för att slippa krångla?

    Tacksam för seriös svar

    VH

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Vill bara upplysa dig om att med Viasat kan du endast se SD-kanalern på de tre övriga apparaterna om du vill köra kortdelning hemma. Det är beroende på Viasat. Med deras egen flerrumslösning fungerar det naturligtvis.

    Det finns visst något sätt att komma runt problemet, men det kostar massor av pengar.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Om du söker på forumet kommer du att hitta information om vad som går att dela från Canal Digital och Boxer.

Liknande ämnen

  1. Svar: 41
    Senaste inlägg: 2014-02-06, 22:12
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-12, 16:36
  3. Köra DCC på Ubuntu?
    Av tobbe54 i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-11-27, 22:59
  4. kan fd UPC hus köra med 500C?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss