Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Trådlöst nätverk

  1. #1

    Trådlöst nätverk

    Har en DM800se-klon med inbyggt trådlöst nätverk.
    Den hittar det trådlösa nätverket utan problem, men lyckas inte koppla upp sig till det.
    Har för närvarande OpenPli 4 i den, men provade tidigare OpenAtv med exakt samma resultat.

    Några tips? Finns det någon log man kan kika i för att se vad som är problemet?

  2. #2
    Du har slagit in lösenordet till din router och även ändrat krypteringen som du har i routen ???
    det brukar var det som strular

  3. #3
    Jodå, det har jag gjort.
    Det trådlösa nätverket funkar också utmärkt för andra enheter, t ex mobiltelefoner.

  4. #4
    Seniormedlem Larons avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    166
    Tackad
    19 gånger
    Välj (WPA eller WPA2)när du ansluter.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    tror det fanns en tråd om det att det fanns problem med inbyggd wifi

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Har märkt att ip nummer syns inte i box med inbyggd wifi men testa och starta om den så fungerar det även om ip nummer ej syns meny nätverk wlan i boxen.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2012
    Inlägg
    86
    Tackad
    1 gånger
    Hej
    Jag har pillat med detta på en VU med WIFI sticka från Zyxel då det var den enda som fungerade för att få kontakt.....ett krux är att man måste ha router i öppet läge för att få igång det (iaf för mig.....) efter detta så slog jag om till WEP så ficjk jag det att fungera i WEP konfiguration med lite pill men som det står i många inlägg på diverse forum så fungerar det med WEP.
    Detsamma gällde för min DM 800HD pvr som iof var en clone som jag lekte med vid samma tidpunkt och fick igång det på samma vis (Sunray var o är kass), då körde jag VU trådlöst med en Dlink router okodat (räckvidd typ 3m) och det funkar men som sagt lite oskyddat men inte för mig då den trådlösa inte räcker längre än till köket typ.....

    //
    Senast redigerad av Boxaren den 2015-06-25 klockan 18:56. Anledning: Felstavning

  8. #8
    Provade med ett usb-wifi istället och det fungerade direkt.
    Får väl helt enkelt konstatera att den inbyggda wifin är kass.

Liknande ämnen

  1. Trådlöst nätverk DB7020
    Av skräddaren i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 15:03
  2. Trådlöst nätverk
    Av ehrlin i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 18:37
  3. Problem med trådlöst nätverk
    Av zyz i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 15:49
  4. TRÅDLÖST NÄTVERK
    Av el guapo i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 13:03
  5. Trådlöst nätverk
    Av lassesv i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 12:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss