Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: IPTV Server ?

  1. #1

    IPTV Server ?

    Hej,

    Har länge funderat på hur dessa "pirater" som säljer IPTV abbonemang med typ 600+ kanaler och olika satteliter / nätverk. Hur fungerar detta rent tekniskt, hårdvara, mjukvara ?

    Sätter de upp ett gäng servrar med Linux, och sedan DVB-C / S kort och streamar sedan den transpondern/frekvenserna samt har CI+ kort som stödjer olika abbonemang typ SKY UK, SKY DE, SKY IT, etc. Vad jag sett på testkontona så får man ju typ alla spännande kanaler över hela världen (inkl HD) för en spottstyver och så kör man ihop med en MAG 250 eller Android TV Box eller HTPC med XBMC.

    Så någon som vet hur serversidan ser ut ? Skulle vara skoj sätta ihop ett litet projekt hemma för detta

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    57
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zepsweden Visa inlägg
    Hej,

    Har länge funderat på hur dessa "pirater" som säljer IPTV abbonemang med typ 600+ kanaler och olika satteliter / nätverk. Hur fungerar detta rent tekniskt, hårdvara, mjukvara ?

    Sätter de upp ett gäng servrar med Linux, och sedan DVB-C / S kort och streamar sedan den transpondern/frekvenserna samt har CI+ kort som stödjer olika abbonemang typ SKY UK, SKY DE, SKY IT, etc. Vad jag sett på testkontona så får man ju typ alla spännande kanaler över hela världen (inkl HD) för en spottstyver och så kör man ihop med en MAG 250 eller Android TV Box eller HTPC med XBMC.

    Så någon som vet hur serversidan ser ut ? Skulle vara skoj sätta ihop ett litet projekt hemma för detta
    Så vitt jag förstått är det så det går till.
    Kan du PMa tips på "pirater" med iptv för en spottstyver?
    _______________________________
    Dreambox DM7020HD med OpenPLI4

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vad jag vet så kör många med att typ ta emot en stream och köra den vidare, nog så dom stora byggt upp sina nätverk. Får massa olika streams från andra servrar, sen sätter dom upp en ngix proxy och rtmp mjukvara i bakgrunden som transcodear innehåller och skickar det vidare till deras egna klienter. Denna vägen kan man också köra med att ta emot en dreambox stream t.ex och sen köra den vidare ut. Det stora är ju bandbredd och cpu kraft för att kunna behandla och skicka streamen vidare.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Vad jag vet så kör många med att typ ta emot en stream och köra den vidare, nog så dom stora byggt upp sina nätverk. Får massa olika streams från andra servrar, sen sätter dom upp en ngix proxy och rtmp mjukvara i bakgrunden som transcodear innehåller och skickar det vidare till deras egna klienter. Denna vägen kan man också köra med att ta emot en dreambox stream t.ex och sen köra den vidare ut. Det stora är ju bandbredd och cpu kraft för att kunna behandla och skicka streamen vidare.
    Måste vara många som är inblandade. Många transponder som måste täckas.

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jepp, men man kan ju köra ut det själv också. Men lär ju behövas X antal rack mottagare som kan transcodea 5 transpondrar var.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Jag har letat efter en bra IPTV server med HD kanaler, nån som vet en seriös server kan väl skicka mig PM

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    Lizzard läs regler
    § 7. Cardsharing
    § 7.1. Det är inte tillåtet att diskutera sk. Cardsharing på forumet som inte hör till det egna hushållet.
    § 7.2. Det är på forumet eller via privata meddelande inte tillåtet att efterfråga Cardsharing-grupper eller Cardsharing-medlemmar.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Det är inte cardsharing.

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Lizzard Visa inlägg
    Det är inte cardsharing.
    Nej, men det är ändå otillåtet spridande av upphovsrättsskyddat material och därför inte lämpligt att diskutera här. Vi har bl.a. nedanstående regler om saken:

    § 6. Lagbrott
    § 6.1. Det är inte tillåtet att diskutera sådant som bryter mot svensk lagstiftning.
    § 6.2. Det är inte tillåtet att sprida uppmaningar till brott.
    § 6.3. Det är inte tillåtet att sprida länkar till upphovsrättsskyddat material.
    § 6.4. Det är inte tillåtet att sprida information om hur man kringgår kopieringsskydd.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    fattar inte att folk inte läser reglerna
    borde va obligatoriskt att läsa regler och sen godkänna detta innan man ens blir medlem ?
    går inte det att fixa eller ?

Liknande ämnen

  1. Svar: 67
    Senaste inlägg: 2013-12-05, 20:30
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 22:26
  3. Iptv
    Av flottaren i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 23:40
  4. IPTV?
    Av acidcoke i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 06:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss