Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Flera av samma kanal på samma frekvens

  1. #1

    Flera av samma kanal på samma frekvens

    Jag undrar varför dreamboxen hittar, eller har flera av samma kanal i kanallistan, och de har samma frekvens? Efter ett tag så får man tuning misslyckades på kanalen så får man ta en annan av samma kanal på samma frekvens så fungerar det. Verkar som det ofta läggs in dubletter, där det ofta är någon som är inaktiv på något sätt.
    Kan man inte ta bort alla "inaktiva" kanaler?
    Någon som har likadant?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Det är andra nordiska länders kanaler. Ibland flyttar en sverigekanal mellan de platserna.

    Här får du en länk som visar vilka som är svenska:
    http://www.satellite-calculations.co...annel_List.htm

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Tror inte det är olika versioner jonnh menar. Har också sett fenomenet med dubletter av exakt samma kanal på en Vu+ med CD. Går inte göra något åt så vitt jag vet, de kommer tillbaka efter radering så länge man har autosök på.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger
    Samma här med extrend trots att jag raderar listan vid kanalsök så kommer det flera av samma , en del funkar o en del är svarta.

Liknande ämnen

  1. flera nycklar på samma kort?
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 16:57
  2. flera system på samma kort
    Av marcusm i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-28, 18:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss