Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: dela Boxer på eget lan?

  1. #1

    dela Boxer på eget lan?

    Hej,

    Vilket är bästa sättet att dela Boxer på ett lan.
    Jag har ett boxerkort/abonemang på landet och vill dela från allrummet till gillestugan samt friggeboden.
    Lan och wifi finns tillgängligt på alla ställena. Avstånd mellan allrum där huvudpositionen är och friggeboden är ca 50 m. Idag sitter kortet i en ca-modul direkt i tv'n, men jag har tänkt skaffa en digitalbox så jag kan få in HD-kanalerna.

    Enkelhet och tillförlitlighet går före krångligt och billigt.

    Vänligen
    Magnus

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Finns ju 2 olika lösningar.

    1 - hyfsad/billig/enkel
    SmartWii eller Clone+ hårdvara som delar kortet till X antal klientkort som du sätter i tvn/mottagarna.

    2 - bra/dyrare/lite svårare
    Sätt upp en egen server och dela kortet eller använd en box som server och resten som klienter. Finns inbyggt i några Fortis boxar (Miraclebox/Wavefield/Tiviar). Eller så får du köra med AlexCS mot en server och köra i befintlig mottagare.

    Vad gäller HD så är jag dock lite osäker, Boxer går mer och mer över till MPEG4 vilket det inte officiellt sätt finns någon känd lösning till. Så en hel del kanaler kommer du förmodligen inte kunna se.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Bara att glömma allt annat än CA moduler då 2 muxar går över till MPEG4/DVB-T2 i höst och resterande muxar bortsett från Mux1 med SVT går över nästa år.
    Endast SVT kommer att fungera över LAN.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #4
    Hej,

    Tack för svaren.
    Så om jag förstår det rätt så är det ca-modul eller boxer-box med clone+ eller smartwi eller liknande som gäller?
    Finns det något sätt att förlänga deras range då mina avstånd inte kommer fungera med dom?

    Vänligen
    Magnus

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    57
    Tackad
    3 gånger
    Med en Alex2 i en original digitalbox godkänd av Boxer fungerade alla MPEG4/DVB-T2 kanaler för mig. Borde vara samma med SmartWii och Clone+ skulle jag gissa.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Är det någon som har koll på TV-kort med Boxer ?
    Funkar TV-kort med CA-plats och en Boxer-godkänd CA-modul med alex/2 eller SmartWi?

  7. #7
    Jag har kört med 2st TBS 5881 (DVB-T2) och Boxers CI+ CA-moduler från webhallen och till dessa har jag använt cardcaster och då har samtliga kanaler (SD och HD) fungerat fint med Mediaportal.

    Dessa två TV-kort (USB) är f.ö. till salu... ska bara orka lägga upp annons.

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Leatherface, jasså är det sant, ska boxer verkligen dumpa DVB-T tekniken nu på alla muxar till förmån för DVB-T2 ?

    Ok så SVT muxen ligger kvar på DVB-T undra hur länge ?

    Tack för den informationen.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Juhlen Visa inlägg
    Jag har kört med 2st TBS 5881 (DVB-T2) och Boxers CI+ CA-moduler från webhallen och till dessa har jag använt cardcaster och då har samtliga kanaler (SD och HD) fungerat fint med Mediaportal.

    Dessa två TV-kort (USB) är f.ö. till salu... ska bara orka lägga upp annons.
    Jag är lite sugen på ett T2 kort, hur mycket vill du ha för ett?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Juhlen Visa inlägg
    Jag har kört med 2st TBS 5881 (DVB-T2) och Boxers CI+ CA-moduler från webhallen och till dessa har jag använt cardcaster och då har samtliga kanaler (SD och HD) fungerat fint med Mediaportal.

    Dessa två TV-kort (USB) är f.ö. till salu... ska bara orka lägga upp annons.
    Du har PM...

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. CS och eget kort
    Av electronaut i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-13, 22:16
  2. Dela ut HD på eget LAN till en 600s PVR
    Av Pumba i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 21:19
  3. Starta Eget
    Av karl48 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 18:54
  4. [LÖST] Com*** eget brännarprogramm...
    Av mister_no i forum Com Hem
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2004-01-19, 20:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss