Finns det någon snledning till att du inte installerat 15.04? Kör du LTS-utgåvorna?
Väntar du fyra år mellan att byta version är det nog mer intelligent att lägga in informationen igen hellre än att kopiera.
Finns det någon snledning till att du inte installerat 15.04? Kör du LTS-utgåvorna?
Väntar du fyra år mellan att byta version är det nog mer intelligent att lägga in informationen igen hellre än att kopiera.
Hmmmm.
I så fall tar du bara över configfilerna för de program du använder & installerar om binären.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
har fungerat perfekt därför har jag inte tänkt på att byta
ärvde den för 4årsen så jag har absolut ingen kolla på hur man gör
därför tänkte jag om man kunde bara flytta filerna från ena till den andra
men jag vet inte vad dom heter och finns
vet bara newcs.xml
men det räcker väl inte bara med den filen eller?
Vad kör du mer på burken då? Är det bara newcs så räcker det att du tar backup på den mappen och sen slänger in den igen efter ominstallation.
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Hary_ du kan behöva hoppa in som admin (root) för att göra vissa saker. Men i ditt fall så låter det ju inte som att du har något speciellt att kopiera. Windows, Linux osv, är mindre intressant i detta sammanhang.
Det är dom personliga filerna du vill spara, t.ex. foton, dokument osv. Och kanske lite andra små saker och skippa resten, så kan du installera nyare ubuntu direkt istället för att uppgradera och hålla på. Bättre installera fräscht och nytt om du kan göra det.
@Hary_
Hva slags kortlesere bruker du? og er det 32 eller 64bit pc du bruker?
skal lete litt i "skuffen" når det gjelder auto install av newcs. Det finnes en del men ikke alt som virker på nyere ubuntu.
Et annet alternativ er jo å gå over til Cccam, mye enklere.
Kan også anbefale deg oscam, finnes ikke noe som er bedre.
Hvis ikke du da har kort som du absolutt må newcs til da.