Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 76

Ämne: Få igång kortläsaren?

  1. #21
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Tyvärr kommer jag inte att ge någon Linux grundkurs i den här tråden. Jag har skrivit väldigt tydliga kommandon och även en del förklarande kommentarer för att försöka göra det hela lättförståeligt. Räcker inte detta så är ditt behov av support så stort att det blir närmast en heltids-sysselsättning för den person som ska försöka hjälpa dig. Jag känner inte att min tid räcker till för detta.

    Jag rekommenderar att googla på "Linux tutorial" eller något liknande.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    278
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Tyvärr kommer jag inte att ge någon Linux grundkurs i den här tråden. Jag har skrivit väldigt tydliga kommandon och även en del förklarande kommentarer för att försöka göra det hela lättförståeligt. Räcker inte detta så är ditt behov av support så stort att det blir närmast en heltids-sysselsättning för den person som ska försöka hjälpa dig. Jag känner inte att min tid räcker till för detta.

    Jag rekommenderar att googla på "Linux tutorial" eller något liknande.
    jag förstår dig
    tack för att du försökte

    får återkomma om jag kommer längre

  3. #23
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Som atomized skriver så måste du göra newcs binära fil körbar genom att köra kommandot chmod +x newcs.i686.usb när du är i mappen där du har newcs filerna. Sen efter det kan du starta newcs genom att köra ./newcs.i686.usb -c <dinconfig.xml> givetvis utan <> då. Efter det får du se vad newcs säger för fel, för innan du kommer dit har vi svårt att hjälpa dig.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #24
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Alternativet är att få tag på 1.65 versionen av newcs för windows och köra denna istället om du känner dit mer hemma i windows miljö. Tror även oscam finns kompilerat för windows. Linux är inget krav, bara det att det fungerar lite bättre i den miljön.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    278
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Som atomized skriver så måste du göra newcs binära fil körbar genom att köra kommandot chmod +x newcs.i686.usb när du är i mappen där du har newcs filerna. Sen efter det kan du starta newcs genom att köra ./newcs.i686.usb -c <dinconfig.xml> givetvis utan <> då. Efter det får du se vad newcs säger för fel, för innan du kommer dit har vi svårt att hjälpa dig.
    dum fråga

    newcs filerna?
    är det inte bara newcs eller fanns det fler filer man skulle ha tagit från den andra?
    Senast redigerad av Hary_ den 2015-07-21 klockan 10:25.

  6. #26
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jo alltså newcs.i686.usb är den binära filen för newcs som följer med i newcs paketet, har du inte den får du hämta den från filarkivet.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #27
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Lägg med fördel binären (newcs.i686.usb) i /usr/local/bin, samt konfigfilen (newcs.xml) i /etc så kommer det att funka direkt. (Om du har satt x-flaggan på binären förståss).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    278
    Tackad
    2 gånger
    jag kan kopiera filer till/från etc men /usr/local/bin är låst

  9. #29
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.-

    /usr/local/bin är låst för "vanlig" användare, men du kopierar naturligtvis som "root" dvs.

    sudo cp newcs.i686.usb /usr/local/bin
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    278
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.-

    /usr/local/bin är låst för "vanlig" användare, men du kopierar naturligtvis som "root" dvs.

    sudo cp newcs.i686.usb /usr/local/bin

    med lite youtubande så kunde jag klistar in
    newcs.i686.usb
    under /usr/local/bin

    hur går man vidare?

Liknande ämnen

  1. Aktivera kortläsaren i Openbox S10, hur?
    Av Bosse3050 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-12-23, 12:14
  2. Servern loggar ut kortläsaren!
    Av rubashov i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 15:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss