Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Uppdatera PLi (sim2) via menyerna?

  1. #1

    Uppdatera PLi (sim2) via menyerna?

    Jag har tre 800se cloner, alla med pli 4. Några gånger per år brukar jag flasha om dom för att vara med i svängarna så att säga.
    Min fråga är om man MÅSTE gå den långa vägen att flasha, och sedan lägga in cam och kanallistor eller om man kan uppdatera direkt i boxen, även fast det är en sim2 image, via menyerna? Jag testade detta häromdagen, men det blev givetvis haveri och boxen hängde sig vid uppstart... hade jag bara otur eller kan man uppdatera cloner via menyn?
    ------------------------------------
    3 st Kodi 16.1 på Android 5.1 Quad-core Cortex-A53 2.0GHz (TV-Stream från DB)
    1 st DM800HDse, Open Pli 4.0, Cccam, 1 TB hdd (TV-Stream till Kodi)
    Moteck SG2100A motor (30,0W - 42,0E)

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Tyvärr inte då den uppdaterar alla bibliotek för kontroller av sim m.m och då känner den av att det är ett Sim2 kort och låser sig. Det du kan göra är att införskaffa A8P sim och sätta i dina boxar, då kan du använda original images och köra alla uppdateringar via menyer utan problem. Bör tilläggas att det fungerar med A8P sim än så länge, när som kan det komma en uppdatering som känner av dessa och låser även de boxarna.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. hur uppdatera ny sim2 version på dm800 se
    Av jockisch i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-01-07, 11:28
  2. Dreamox 800HD hänger sig i menyerna
    Av ekengoeswild i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-12-14, 17:02
  3. Fel på min 800HD SE sim2.10 ?
    Av Thecaveman i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-05, 18:43
  4. Sim2.1
    Av Fir3Fox i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-25, 11:16
  5. Wanted sim2!
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-21, 03:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss