Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Vilken HD till VU+ Ultimo alternativt flytta HD från DUO till Ultimo

  1. #1

    Vilken HD till VU+ Ultimo alternativt flytta HD från DUO till Ultimo

    Hej

    Som rubriken lyder så undrar jag vilken Samsung Hårddisk som passar till VU+ Ultimo då jag har bra erfarenheter av Samsungs EcoGreen men kan ej hitta den längre i butik ..eller!

    Alternativt andra märken som rekommenderas.

    Har idag en hd sittandes i en DUO som har gett upp med det vanliga felet med kondensatorn och så länge jag inte får igång den så kan man väl inte göra så mycket med den hårddisken kan jag tänka mig eller finns det lösningar på det....för man kan väl inte bara flytta hårddisken till en Ultimo och börja spela upp det som finns sparat?

    För att få liv i både hårddisken och Duon så är det kanske bara att byta konding men tar tacksamt emot tips på smidiga lösningar .

    Tack P

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag lämnar inga garantier men jag tycker det borde fungera fint att flytta över hårddisken från Duo till Ultimo. Det borde inte vara några problem att spela upp inspelade program. Optimalt vore att köra samma image på Ultimon som man körde på Duon då borde allt stämma. Men även med en annan image så är ju filsystem och format på inspelade filer standard så det ska inte vara något problem att komma åt dem.

    Vad gäller att byta konding(ar) i Duon så kan man göra på olika sätt. Den snyggaste lösningen (som jag själv gjort) är att plocka ur moderkortet och löda loss de gamla kondingarna ordentligt och sedan löda in nya. Men man ser ofta på forumen folk som gör en enklare variant där de bara klipper sönder den gamla kondingen med avbitare och löder fast den nya på benen av den gamla. Båda sätten borde funka.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Tack för det snabba svaret :-)...

    Jag kör Openpli i båda dock olika versioner men det kanske inte spelar någon roll? Är det att bara flytta över Hårddisken från Duo till Ultimo och sedan spela upp det man har samt spela in nya program som atomized tipsar om innan jag går till handling ...

    Tack

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av putta Visa inlägg
    Tack för det snabba svaret :-)...

    Jag kör Openpli i båda dock olika versioner men det kanske inte spelar någon roll? Är det att bara flytta över Hårddisken från Duo till Ultimo och sedan spela upp det man har samt spela in nya program som atomized tipsar om innan jag går till handling ...

    Tack
    Jag tror nog att det ska funka även om det är lite olika versioner på OpenPLi. Det kan hända att du behöver gå in i inställningarna och ställa in sökväg för inspelningar m.m. men annars väntar jag mig inga större problem.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    finns bara ett sätt testa så får du se inget går ju sönder
    utan enda som kan hända är att det inte funkar

  6. #6
    Jag flyttade min HD från VU+Duo med OpenPli 2 till VU+Duo2 med Openpli 4, allt funkar o det gamla som var inspelat är kvar. Ändrade inte något.

  7. #7
    Tusen tack för svaren.....skall göra ett försök så snart tiden finns så återkopplar jag med ett svar

    Tack P

  8. #8
    Tack för hjälpen

    Det fungerar klockrent att flytta hårddisk mellan duo openpli 2 och ultimo openpli 4.

    Tack P

Liknande ämnen

  1. Flytta från en dator till en annan?
    Av Hary_ i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2015-07-23, 22:25
  2. Flytta filmer från 7025 till 8000
    Av matsberg i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-01-21, 17:28
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-12-28, 12:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss