Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Rekommenderad image till en Elite HD?

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2012
    Inlägg
    26
    Tackad
    5 gånger

    Question Rekommenderad image till en Elite HD?

    Tjenare,

    Bytte nyligen ut huvudena på parabolen till quad-LNB och fick därmed nytta av min gamla Azbox. Nu till det verkliga "problemet", mjukvaran på den är ju allt annat än ny. Förut så använde man ju OpenXCAS för plugins, men alla gamla källor verkar vara borta numera (Azbox känns som ett ganska dött märke numera), och alla gamla firmwaresidor verkar nere (azbox.com) eller vara gamla (fw.azbox.ca).

    Vad kör ni på som har kvar gamla Azbox? Såg att det fanns någon Enigma2 firmware, tycker ni som kör den att den fungerar bra? Hur är kanalbläddringen, som original (låååångsam) eller liknande DM500HD (snabb)?

    Många frågor

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Gillade AZboxen. Är ledsen att jag sålde min Elite.
    synd att sidorna är nere för de sista(?) officiella FW var riktigt bra enligt mig.
    som du skriver så sattes det igång ett par projekt med Enigma2 och AZboxen. Bland annat openrsi.org, men kan finnas fler (sök).

    det finns alltid risker med sådana hobbyuppdateringar, men du verkar inte använda AZboxen som din dagliga mottagare för radio/TV. Läs forumkommentarerna innan du provar någon image.

  3. #3
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Kör open atv och tycker det fungerar bra. Det enda kruxet är att imagen är väldigt stor så det är svårt att ladda in plugins. du måste mounta ett usb-minne för att lägga plugins där. http://images.mynonpublic.com/openat...p?open=azboxhd
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  4. #4
    Kör vidare på min Azbox jag, med OpenRSI.

    Funkar bra, snabb i kanalbläddring.

    Har inte orkat testa ATV men om sambon är borta mer än nån timma skulle man kunna testa.

    TV'n ska funka alltid.....spelar ingen roll om man vill leka lite.

    //know

Liknande ämnen

  1. Rekommenderad hårdvara för hemmaservern
    Av ghaster i forum Hårdvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 21:21
  2. As box elite hd
    Av ulny i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 23:49
  3. Kom igång med din Elite.
    Av ranchn i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 14:03
  4. Premium VS Elite?
    Av card i forum AzBox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-24, 21:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss