Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Canal Digital funkar bara på boxen som delar ut, efter uppdatering i CD:s HD-box

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Canal Digital funkar bara på boxen som delar ut, efter uppdatering i CD:s HD-box

    Har under ett antal år nu haft en fungerande kortdelning med mgcamd 1.35a + newcs. Enda "problemet" har varit att jag fått stoppa in kortet i men gamla canal digital box någon onsdag var eller varannan månad. Fick ett erbjudande från CD om att köpa en hd-box för någon månad sedan. Har inte använd HD-boxen förrän idag, men eftersom jag under de sista veckorna ofta fått svart bild, ville jag testa med att uppdatera med CD:s HD-box idag. Uppdateringen funkade och fick även bild i boxen med cardservern - men ingen bild i övriga dreamboxar.

    Har testat med omstart av boxarna. Restart mgcamd och newcs på både boxen som delar ut och klientboxarna.

    Någon av er som har något tips om vad jag bör testa vidare?


    EDIT:
    Känner mig nu rätt säker på att mitt CanalDigital-kort blivit pairat med den nya lilla vita HD-boxen från CD.

    1. Finns det något som helst hopp om lyckligt slut - eller är det bara att inse att vi fortsättningsvis sitter med fyra Dreamboxar och bara kan använda den box jag för tillfället har satt mitt CanalDigital-kort i?

    2. Eller finns det idag någon ny image att installera som ger mig tillbaka möjligheten till att återigen kunna använda mitt interna nätverk.

    3. Hjälper det att byta ut mitt nuvarande mgcamd + newcs mot t ex cccam eller oscam?

    4. Eller någon modernare box som fixar det?

    Mina boxar är: DM800SE, DM500S och DM7020.

    Självklart känns det som hänt nu lite frustrerande - även om fortsatt god hälsa har en helt annan dimension.
    Senast redigerad av Hexantrop den 2015-08-18 klockan 19:21.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Boxen hittar inte klienterna efter CanalDigital uppdatering
    Av Hexantrop i forum Dreambox
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2014-03-13, 08:53
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-27, 22:32
  3. problem med sagem boxen efter uppdatering
    Av abcdef80 i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-28, 11:22
  4. BARA CANAL+ och TV1000 funkar....
    Av $k8ir8 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-31, 13:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss