Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Viasatkort börjat krångla

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kollade lite närmare på din konfig nu. Du kan också prova att kommentera bort raden
    ins7e11 = 15
    ur din oscam.server.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Drog ur usb-hubben och satte i en kortläsare med viasatkortet i raspberryn enbart. Och raderade alla readerconfigs och skrev om dom på nytt. Sen hoppade det igång med nya uppdateringar och allt. fattar inget. tog även bort ins7e11 = 15 om det nu hade nåt med det att göra. Har för mig jag haft det innan med men vet inte riktigt. Hoppas den klarar av utan strömförsörjd hub nu bara. Tack för hjälpen iaf. Lättade väldigt mycket nu från mina axlar. Suttit med det här i några dagar nu.

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du har en bra och stabil strömförsörjning till din Raspberry Pi som klarar att lämna minst 1,5A eller nåt liknande så ska du nog inte behöva någon USB-hub. De nyare Raspberry Pi är som sagt mycket bättre konstruerade med tanke på USB-tillbehör som drar mycket ström. Du kan räkna med att själva Raspberry Pi drar c:a 0,6-0,7A och sedan vet jag inte riktigt vad kortläsarna drar men låt oss gissa på 0,3A per st. Då skulle du kunna klara Raspberry Pi + två kortläsare på c:a 1,2-1,3A. Kanske går med en 1A strömförsörjning också om den är bra. Men för säkerhets skull hade jag valt en som lämnar 1,5A eller 2A.

    Jag skulle gissa att ditt fel berodde antingen på att USB-hubben börjat spöka eller också var det ins7e11 parametern. Den parametern är vad jag förstår till för att kunna kommunicera snabbare med kortet, men det finns ju också en risk att denna snabbare kommunikation inte lyckas och då kan man få läsfel istället. Personligen brukar jag avstå från all typ av överklockning eller liknande av kortet eftersom standardhastighet ändå räcker till gott för hemma-kortdelning. Det finns ju alltid en risk att strulfaktorn ökar om man börjar stressa grejorna.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Jo bara testade den parametern men ingen aning om det ens hjälpte något. Är ju inte direkt mycket det skiljer med överklockningar ändå vad jag sett. Har en strömadapter på 2.1A tror jag den är på. Bör ju funka isåfall. Hoppas det så man slipper mer krångel.

  5. #15
    Seniormedlem MyB5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    180
    Tackad
    4 gånger
    ins7e11 = 15 funkar väl bara ihop med Smargo...? Jag fick iaf det aldrig att funka med mina Omnikeys...fick alla möjliga felkoder. Tycker jag känner igen din log...
    Vu+ Duo2 - OpenBlackHole 0.1.0
    CloudboxIbox II plus
    Openelec - WetekPlay
    Skybox F5s
    DM600pvr - Barry Allen (6 images)
    Oscam & CCcam 2.2.1
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
    5.0/0.8/4.8/7.0/13.0/16.0/19.2/23.5/28.2
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Samsung UE65-JU7505 & LG-50 PS8000 & LG-42 PC1RR

Liknande ämnen

  1. Dansk tv har börjat testsända
    Av Ballatin i forum Boxer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 14:39
  2. TV3 och ZTV sändningarna har börjat!!!!
    Av bobsyeruncle i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-15, 17:42
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-14, 22:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss