Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Nytt Viasat-kort

  1. #11
    Seniormedlem MyB5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    180
    Tackad
    4 gånger
    Du kan inte ha två kort pairade till samma box samtidigt. Däremot så borde det gå att paira det gamla kortet till din nya box (annars så skulle det ju aldrig gå att köpa en box "second hand") och tvärtom. Börja med nr1, paira gamla kortet till nya boxen och sedan nya kortet till gamla boxen. Det är väl bara att testa.......
    Vu+ Duo2 - OpenBlackHole 0.1.0
    CloudboxIbox II plus
    Openelec - WetekPlay
    Skybox F5s
    DM600pvr - Barry Allen (6 images)
    Oscam & CCcam 2.2.1
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
    5.0/0.8/4.8/7.0/13.0/16.0/19.2/23.5/28.2
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Samsung UE65-JU7505 & LG-50 PS8000 & LG-42 PC1RR

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Har bara en box. Annars hade jag nog gjort så....

  3. #13
    Seniormedlem MyB5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    180
    Tackad
    4 gånger
    Kan detta bero på att gamla kortet - som ännu är aktivt - sitter i kortläsaren på servern och denna är parad med samma box?
    Skulle tro det..testa att ta ut det ur server och paira sen det nya kortet i boxen. Då ska det funka.
    Annars, för när du ber Via om signal så blir det ju att du har två kort pairade till samma box. Och det verkar ju inte funka.
    Vu+ Duo2 - OpenBlackHole 0.1.0
    CloudboxIbox II plus
    Openelec - WetekPlay
    Skybox F5s
    DM600pvr - Barry Allen (6 images)
    Oscam & CCcam 2.2.1
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
    5.0/0.8/4.8/7.0/13.0/16.0/19.2/23.5/28.2
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Samsung UE65-JU7505 & LG-50 PS8000 & LG-42 PC1RR

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Jag provade det....men fick bara ett felmeddelande när jag försökte via telefonen.
    Men det gjorde jag direkt jag ryckt ur det gamla kortet, måste väl finnas någon slags tidsgräns innan man kan göra det?
    Eller förresten: pairingen är väl låst ändå fast jag ryckt ur kortet, det finns ingen kommunikation som går den andra vägen. Hur ska Viasat veta att jag nu ska paira ett annat kort till boxen som jag låst till ett annat kort?
    Som det ser ut nu så gäller abonnemanget på det gamla kortet till den 31/12 rent betalningsmässigt men verkar finnas giltiga EMM till den 17/2. Öh?
    Kan man kanske använda en nyare HD-box för att paira av sitt gamla kort? För en sån kan jag fixa.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Ja det borde inte vara nåt problem.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Gick inte så bra det här...trots att jag hade EMM:er före årsskiftet som skulle leva flera veckor till så svartnade det idag. Eller igår.
    Då satta jag in nya kortet i boxen och ringde för att aktivera det och det gick igenom utan problem.
    Men någon bild fick jag inte.
    Då ringde jag en gång till och försökte para kortet till boxen men det blev bara ett felmeddelande:
    Du har inte behörighet att se denna kanal på denna mottagare. Fel smart card för denna mottagare.
    Ditt boxID är {xxx xxx xxx xx].
    Ditt kortID är [xxxx xxxx xxxx].
    (14)


    Wtf gör jag nu? Det nya verkar vara ett 093E-kort.
    Måste jag ordna fram en HD-box och para den där?

    Låt mig utveckla detta:
    Jag vet folk som har en äldre (och godkänd) V-box stående i sommarstugan och när dom åker dit så tar dom med sig kortet och parar om det på plats.
    Inga problem.
    Men om Viasat på nåt sätt har "förparat" detta kort till boxen som ingick så har dom då så att säga tagit bort den möjligheten?
    Min box är godkänd. Borde det inte funka då?
    Om jag byter ut boxID i min oscam.server mot den nya boxens ID, kickar det igång då?

    Fick till det.
    Skulle välja alternativ 3 när man ringde, inte 2.
    Funkar nu.
    Senast redigerad av nizzehult den 2016-01-02 klockan 16:02.

Liknande ämnen

  1. fått nytt kort från viasat
    Av kenny87 i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 20:54
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 19:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss