Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kan ej längre nå delad mapp på ny Win 8 PC från dm800

  1. #1

    Kan ej längre nå delad mapp på ny Win 8 PC från dm800

    Väldigt enkelt förklarat...

    Har haft en hårddisk i pc:n (Windows xp) med en utdelad mapp för filmer. Genom att högerklicka på mappen och "dela ut" har jag sedan gjort en nätverks-sökning i min Dm800 PLI och med fjärrkontrollen kunnat montera mappen som min "mediaserver"

    Igår byggdes ny dator med win 8. Hdd flyttades över dit. Min mapp är delad. Dreamboxen med PLI hittar min nya dator, men den är "tom". Ingen "mediaserver" Min delade mapp finns inte där? När jag kollar nätverket i datorn ligger den utdelad så fint så och det har ju fungerat perfekt i flera år när jag körde XP. Det är väldigt mycket nya prylar i Win 8, med hemgrupper och jag vet inte allt vad det heter... Jag vet inte ens var jag ska börja felsöka...?
    ------------------------------------
    3 st Kodi 16.1 på Android 5.1 Quad-core Cortex-A53 2.0GHz (TV-Stream från DB)
    1 st DM800HDse, Open Pli 4.0, Cccam, 1 TB hdd (TV-Stream till Kodi)
    Moteck SG2100A motor (30,0W - 42,0E)

  2. #2
    Inga kommentarer?

    Vid sökning på internet går det snart att konstatera att det är fler än jag som har problem med att dela från win 8 / win 10 till något annat. Några lösningar är av mig dessvärre fortfarande ej funna...
    Är det med andra ord bara att konstatera att det är en smärre omöjlighet och därmed köpa/bygga en NAS för fortsatt nöje?

    Edit: Har uppdaterat till Win 10 utan resultat...
    ------------------------------------
    3 st Kodi 16.1 på Android 5.1 Quad-core Cortex-A53 2.0GHz (TV-Stream från DB)
    1 st DM800HDse, Open Pli 4.0, Cccam, 1 TB hdd (TV-Stream till Kodi)
    Moteck SG2100A motor (30,0W - 42,0E)

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Om du högerklickar på mappen och tar egenskaper och sen väljer delning, har du aktiverat valen där också?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Om du högerklickar på mappen och tar egenskaper och sen väljer delning, har du aktiverat valen där också?
    O ja... Kommer ingen vart från nya windows. Testar även att dela ut en mapp på en ubuntu-maskin. Den dyker upp direkt på alla andra enheter, men icke från windows...
    ------------------------------------
    3 st Kodi 16.1 på Android 5.1 Quad-core Cortex-A53 2.0GHz (TV-Stream från DB)
    1 st DM800HDse, Open Pli 4.0, Cccam, 1 TB hdd (TV-Stream till Kodi)
    Moteck SG2100A motor (30,0W - 42,0E)

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Kollat brandväggen? Du har inte råkat sätta ditt wifi som "public"?

    Här kan du läsa om hemgrupper:
    http://windows.microsoft.com/sv-se/w...1&v2h=win7tab1

Liknande ämnen

  1. Automount till delad mapp på PC
    Av Zoorg i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-10-18, 18:50
  2. Dm800 se ljudet fungerer ej längre
    Av desibaba i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-08-30, 19:24
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 19:52
  4. Längre EPG dm800 gemini 5.0
    Av Dinkan i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 21:33
  5. Spela in kanal till en delad windows mapp
    Av Timtastic i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 16:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss