Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tappat SVT1 och 2

  1. #1

    Tappat SVT1 och 2

    Hej,

    Har en skumt problem. Helt plötsligt fick jag tuning misslyckades på SVT1 och SVT2. Alla andra kanaler funkar precis som vanligt. Har nätverk med en DB800, 2 st gamla DB500 och en openbox. SVT1 och 2 försvann på alla DB maskiner samtidigt men inte på openbox:en. Eftersom openboxen är kopplad till en annan parabol så tänkte jag att det är något vaj på huvudet som de andra 3 är kopplade till. Kopplade då in en original box för att se om den hade samma problem vilket naturligtvis inte var fallet. Den visade 1:an och 2:an utan problem. Flyttade då DB800:an som jag kör som server till den parabol som openboxen var kopplad till, problemet kvarstod dock. Det jag tycker är skumt är att felet uppstod samtidigt på alla DB boxar. Gör jag en kanalsökning på DB800 så hittar den endast ett fåtal kanaler mot vad den borde hitta (det har jag i och för sig haft problem med förut). Det borde inte vara fel på huvudet eftersom original boxen får in kanalerna. Alla DB boxarna har ny strömförsörjning. Problemet började före semestern om jag minns rätt men jag har inte orkat ta tag i det. Leverantören är Vi**at

    Någon som har något tips vad som kan vara fel?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    tuner problem i boxen kanske eller nätdelen strömförsörningen

  3. #3
    Fast det är väl osannolikt att det händer på alla boxar samtidigt. Klart man kan ju aldrig vara säker. Det märkliga är att alla andra kanaler fungerar utom just 1:an och 2:an.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    gör en ominstallation på dem så får du se menar flasha om dem bara ett test på en av dem

Liknande ämnen

  1. Vad är speciellt med SVT1 HD och SVT2 HD?
    Av sb2000 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-10, 21:56
  2. Får ej in Tv6 eller Svt1 HD
    Av kash i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-10, 13:34
  3. SVT1/2 HD Info
    Av j_runbert i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-11, 12:32
  4. Svt1,2 Och Tv4 Plus?
    Av nicko1 i forum Com Hem
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 19:25
  5. SVT1, SVT2 och TV4 ???
    Av Stoiss i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 16:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss