Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ny inköpt Dreambox DM500+, hur går jag vidare?

  1. #1

    Ny inköpt Dreambox DM500+, hur går jag vidare?

    Hejsan, jag har precis köpt en Dreambox Dm500+, men jag har ingen aning om hur jag ska gå vidare för att få kanaler (Canal Digital Nordic). Men jag har ingen aning om hur jag ska göra för att få dessa...
    T.ex. Hur mycket ska jag rotera min disk för att få in satelliten till kanalerna? Och vilken satellit är det?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    hmm en väldigt gammal db du har köpt ! sen har du ett orginal kort till din db500 sen ska du söka in 1grad w thor/intelsat
    för att få in canal digital och har du inget orginalkort så är det slutpratat

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    hmm en väldigt gammal db du har köpt ! sen har du ett orginal kort till din db500 sen ska du söka in 1grad w thor/intelsat
    för att få in canal digital och har du inget orginalkort så är det slutpratat
    Så jag ska alltså inte söka 0.8W thor/intelsat?
    Jag har köpt något som heter CCCam, så det bör nog funka...

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Detta är helt emot våra regler här på forumet. Har du köpt ett payserver konto får du tyvärr klara dig själv. Det är inget vi stödjer här.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Har inköpt en: Miraclebox 9 HD Combo
    Av segemyhr i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-09-12, 16:46
  2. Dreambox DM500-C
    Av arcsky i forum Dreambox
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2013-11-09, 12:33
  3. [LÖST] ny inköpt 7020hd
    Av tonysat99 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-02, 17:28
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 19:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss