Med min 240 centimeters parabol som pekar mot 28,2 är det snr 93% på BT sport1 och endast snr 56% BT sport1 HD! Dock ingen bild, har inget abb på dom kanalerna.
Med min 240 centimeters parabol som pekar mot 28,2 är det snr 93% på BT sport1 och endast snr 56% BT sport1 HD! Dock ingen bild, har inget abb på dom kanalerna.
lus, åtminstone har du en tillräckligt stor parabol för att ta emot gratiskanalerna på 28.8 sedan har jag för mig att nu i sommar eller fram mot 2016 så kommer den sista satelliten att ersättas. Så alla kommer vara snarlika just Astra2D (som inte finns längre), så det kvittar om man har abonnemang för betalkanaler eller bara ska titta på gratiskanalerna, det krävs en ordentligt stor parabol för att ta emot, om man inte råkar befinna sig på rätt plats, där funkar det bra med mindre parabol.
Jo, det finns gott om FTA kanaler men mycket är inget att ha! Vad jag är ute efter är BBC HD! I Lördags började en ny säsong av Doctor Who t.e.x. (bor i Västergötland)
1198889830[1].jpg
Med en bättre beg 160cm kan jag se BBC på 28,2 i Linköping om vädret är hyfsat, men fick vara noga med injusteringen.
Letade länge efter en större parabol men hittade ingen.
bbc.jpg
Jag har bild på alla andra BT Sport-kanaler, men inte BT Sport HD där jag ju får meddelandet "Tuning failed"
Undrar vad det beror på?
på 28 e kör dom pairing av nästan alla hdkanaler efter vad jag hört
Det beror ju på att HD signalen är för svag, därför får du Tuning failed! Som jag skrev tidigare så får jag knappt signal på BT HD med min 2,4 meters, endast 56% mot 93% på BT SD! Har kollat runt lite och tror inte BT har pairing, Det är SKY som använder sig av det på 28,2! HD alltså!
Senast redigerad av lus den 2015-09-25 klockan 21:03.