Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: BT Sport Hd

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    214
    Tackad
    16 gånger

    BT Sport Hd

    Finns det någon här som kan titta på BT Sport HD, på 28,2 E? (eller som INTE får "Tuning misslyckades" när du försöker titta)

    regards

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    535
    Tackad
    55 gånger
    Den har bytt plats. Får du in bbc hd så kan du få in bt sport hd oxå. Typ 180cm parabol behövs.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    214
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bbra2000 Visa inlägg
    Den har bytt plats. Får du in bbc hd så kan du få in bt sport hd oxå. Typ 180cm parabol behövs.
    Jag vet att freq har ändrats och före första september hade jag bild, men nu får jag "tuning failed" när jag försöker öpnna. Har ny satellites.xml från http://satellites-xml.eu/
    Jag har en T90
    Har du bild just nu? (var ju frågan)
    Senast redigerad av guess den 2015-09-22 klockan 17:35.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    535
    Tackad
    55 gånger
    Nej. Ingen bild längre.

  5. #5
    Seniormedlem Larons avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    166
    Tackad
    19 gånger
    Men BT Sport SD funkar fin.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Med min 240 centimeters parabol som pekar mot 28,2 är det snr 93% på BT sport1 och endast snr 56% BT sport1 HD! Dock ingen bild, har inget abb på dom kanalerna.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    lus, åtminstone har du en tillräckligt stor parabol för att ta emot gratiskanalerna på 28.8 sedan har jag för mig att nu i sommar eller fram mot 2016 så kommer den sista satelliten att ersättas. Så alla kommer vara snarlika just Astra2D (som inte finns längre), så det kvittar om man har abonnemang för betalkanaler eller bara ska titta på gratiskanalerna, det krävs en ordentligt stor parabol för att ta emot, om man inte råkar befinna sig på rätt plats, där funkar det bra med mindre parabol.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    214
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    lus, åtminstone har du en tillräckligt stor parabol för att ta emot gratiskanalerna på 28.8 sedan har jag för mig att nu i sommar eller fram mot 2016 så kommer den sista satelliten att ersättas. Så alla kommer vara snarlika just Astra2D (som inte finns längre), så det kvittar om man har abonnemang för betalkanaler eller bara ska titta på gratiskanalerna, det krävs en ordentligt stor parabol för att ta emot, om man inte råkar befinna sig på rätt plats, där funkar det bra med mindre parabol.

    Jag har en T-90 och kan se en jäkla massa FTA-kanaler på 28,2. Men även betalkanaler som Setanta och Sky (bor i sörmland)

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Jo, det finns gott om FTA kanaler men mycket är inget att ha! Vad jag är ute efter är BBC HD! I Lördags började en ny säsong av Doctor Who t.e.x. (bor i Västergötland)

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    139
    Tackad
    22 gånger
    1198889830[1].jpg

    Med en bättre beg 160cm kan jag se BBC på 28,2 i Linköping om vädret är hyfsat, men fick vara noga med injusteringen.
    Letade länge efter en större parabol men hittade ingen .
    bbc.jpg

Liknande ämnen

  1. [LÖST] TV4 Sport
    Av rox i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-04-24, 22:03
  2. TV4 Sport
    Av sarqis i forum Boxer
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 14:51
  3. PPV-Sport
    Av [Shadow] i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 13:08
  4. PPv sport??
    Av loverkrille i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-27, 15:44
  5. ppv sport
    Av varvet3 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-13, 22:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss