Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: BT Sport Hd

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    214
    Tackad
    16 gånger
    Jag har bild på alla andra BT Sport-kanaler, men inte BT Sport HD där jag ju får meddelandet "Tuning failed"
    Undrar vad det beror på?

  2. #12
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2014
    Inlägg
    28
    Tackad
    1 gånger
    på 28 e kör dom pairing av nästan alla hdkanaler efter vad jag hört

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    292
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av guess Visa inlägg
    Jag har bild på alla andra BT Sport-kanaler, men inte BT Sport HD där jag ju får meddelandet "Tuning failed"
    Undrar vad det beror på?
    Det beror ju på att HD signalen är för svag, därför får du Tuning failed! Som jag skrev tidigare så får jag knappt signal på BT HD med min 2,4 meters, endast 56% mot 93% på BT SD! Har kollat runt lite och tror inte BT har pairing, Det är SKY som använder sig av det på 28,2! HD alltså!
    Senast redigerad av lus den 2015-09-25 klockan 21:03.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    214
    Tackad
    16 gånger
    Ska prova att byta lnb och finjustera tallriken
    Jag år ju tex in Setanta HD och Premium Sport HD

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av guess Visa inlägg
    Ska prova att byta lnb och finjustera tallriken
    Jag år ju tex in Setanta HD och Premium Sport HD
    Dom två är kvar på gamla satelliten derför dom funkar.

  6. #16
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    bbra2000, jaha, jo men snart är nog den sista gamla satelliten ersatt och då är nästan alla samma som gamla Astra 2D, som även den var svår att få in. Allt detta för att dom vill förhindra att folk kan ta emot gratis och betalkanaler från 28.8 I t.ex. Finland, Polen osv kunde man förr i tiden ta emot utan problem. Numera går det inte om du inte har en jättestor parabol. Dom som fortfarande kan ta emot mer rimlig storlek på parabol är södra Norge, I Sverige är det Motala och söder ut. Danmark går bra, västra Frankrike, och även norra Spanien. Där går det med allt från 70cm-180cm, beror mycket på vart man bor, kvalite på parabolen och LNB. Men ligger man utanför dessa områden då blir det mycket värre.

    Det värsta är ju att numera finns det mycket få stora paraboler att få tag i, dom flesta äldre sådana för analog mottagning är skrotade och många fattar inte att det finns efterfrågan på stora paraboler. Dom slänger dom eller skrots, pga man behöver ju bara en vanliga parabol för mottagning. Jo visst, men inte för 28.8 men det fattar ju dom flesta inte vad det är för något, gemene man som tittar via parabol förstår ju inte att man även kan ta emot annat som sänds ut från satelliter.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] TV4 Sport
    Av rox i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-04-24, 21:03
  2. TV4 Sport
    Av sarqis i forum Boxer
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 13:51
  3. PPV-Sport
    Av [Shadow] i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 12:08
  4. PPv sport??
    Av loverkrille i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-27, 14:44
  5. ppv sport
    Av varvet3 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-13, 21:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss