Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Season Interface var köper man?

  1. #1

    Season Interface var köper man?

    Tjena,

    Var köper man season interface nu förtiden.. Har inte hållt på med satellit på många år..

    Tips på webshop att köpa season interface USB ifrån..

    /L

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    har ett sånt men med rs 232 om du är intresserad

  3. #3
    Behöver ett med USB så jag slipper strömmatning osv ... Men tack iallafall..

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Du behöver inte strömmata ett vanligt season, duger bra med 5-volten i ca-modulen på din tv.
    Iaf på de jag testat.
    Samsung, Panasonic och Philips.

    Citat Ursprungligen postat av lunitic Visa inlägg
    Behöver ett med USB så jag slipper strömmatning osv ... Men tack iallafall..
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Du behöver inte strömmata ett vanligt season, duger bra med 5-volten i ca-modulen på din tv.
    Iaf på de jag testat.
    Samsung, Panasonic och Philips.
    Ahh ok, har inte lekt med season interface sen slutet av 90-talet. Det jag hade behövde det.. Dock så har inte prylen jag tänkt sätta på season interfacet USB. Så då blir det en USB=>RS232 därimellan...

    Jag har letat som en tok men hittar inga som säljer varken 232 eller USB versionerna..

    //Mathias
    Senast redigerad av lunitic den 2015-09-28 klockan 20:24.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Om du redan har ett vanligt rs232 season interface så är det bara en usb till seriell konverter du behöver så har du ett hemmagjort "USB-season".
    Webhallen har mycket bra service och är dessutom billiga:
    http://www.webhallen.com/se-sv/dator...ha_till_usb_20
    Frakt 29:- om du inte kan hämta i butik.
    Denna konverter fungerar väldigt stabilt och har ett FTDI-chip i sig, dom är bäst och uppdaterar drivrutinerna kontinuerligt.
    Fungerar bra i windows och linux.

    MVH
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2015-09-28 klockan 20:38.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #7
    _com_bot tack för alla svaren.. Såna har jag liggande plus ett gäng andra USB => RS232 converters. Hade hoppats slippa hålla på med sånt. Tror jag vet vara jag har ett gammalt rs232 season kort liggande.

    Men har dessa kort blivit förbjudna att säljas? För hittade man dem överallt? Eller är det att marknaden inte finns längre..

    MVH

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Jag har tänkt tillverka några snart om du vill vara med. MAX233-chippet kostar dock 75 kr, så man hamnar ju inte under hundralappen totalt. Har köpt dessa som jag tänkt fästa på kortet: FT232RL USB to Serial adapter module Board

    Ska bara rita upp ett passande mönsterkort, och beställa övriga komponenter.

  9. #9
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Jag har tänkt tillverka några snart om du vill vara med. MAX233-chippet kostar dock 75 kr, så man hamnar ju inte under hundralappen totalt. Har köpt dessa som jag tänkt fästa på kortet: FT232RL USB to Serial adapter module Board

    Ska bara rita upp ett passande mönsterkort, och beställa övriga komponenter.
    Jag köper gärna 2 st. Vore kul att börja pilla med season igen
    Rust Never Sleeps

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Jag har några MAX233 liggande om du är intresserad av dom


    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Jag har tänkt tillverka några snart om du vill vara med. MAX233-chippet kostar dock 75 kr, så man hamnar ju inte under hundralappen totalt. Har köpt dessa som jag tänkt fästa på kortet: FT232RL USB to Serial adapter module Board

    Ska bara rita upp ett passande mönsterkort, och beställa övriga komponenter.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. [LÖST] season interface
    Av expos i forum Canal Digital
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 20:36
  2. season interface
    Av sarik i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 11:00
  3. season interface
    Av storfors i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-19, 16:26
  4. season interface!!!!
    Av fordson i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-28, 14:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss