Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Season Interface var köper man?

  1. #11
    Behövs ens MAX chippet? FT232RL är 1.8-5 V TTL som ISO 7816 specifierar.
    Senast redigerad av kylex01 den 2015-10-01 klockan 09:45.

  2. #12
    Jag är på säg pris så skickar jag

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Jag har tänkt tillverka några snart om du vill vara med. MAX233-chippet kostar dock 75 kr, så man hamnar ju inte under hundralappen totalt. Har köpt dessa som jag tänkt fästa på kortet: FT232RL USB to Serial adapter module Board

    Ska bara rita upp ett passande mönsterkort, och beställa övriga komponenter.
    Lägg gärna upp schema innan så vi kan ge feedback på designen

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Jag har tänkt tillverka några snart om du vill vara med. MAX233-chippet kostar dock 75 kr, så man hamnar ju inte under hundralappen totalt. Har köpt dessa som jag tänkt fästa på kortet: FT232RL USB to Serial adapter module Board

    Ska bara rita upp ett passande mönsterkort, och beställa övriga komponenter.

    Hur går det?

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Jag har tänkt tillverka några snart om du vill vara med. MAX233-chippet kostar dock 75 kr, så man hamnar ju inte under hundralappen totalt. Har köpt dessa som jag tänkt fästa på kortet: FT232RL USB to Serial adapter module Board

    Ska bara rita upp ett passande mönsterkort, och beställa övriga komponenter.
    Det verkar inte som att DCD är kopplat till något av in/utbenen på det där kortet du länkat till, man kopplar DCD till RST i ett vanligt seasoninterface.
    Fast det går ju säkert att bygla om enkelt med en extra tråd och sedan kapa den existerande banan...

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kylex01 Visa inlägg
    Behövs ens MAX chippet? FT232RL är 1.8-5 V TTL som ISO 7816 specifierar.
    Det ser ut att stämma. Hade inte kollat så noga, min snabba tanke var bara att köra befintlig MAX233-design och sedan lägga till USB-adaptern. Skippar man kompatibilitet med serieportar blir det ju en klart billigare design.

    Citat Ursprungligen postat av Volvo3 Visa inlägg
    Lägg gärna upp schema innan så vi kan ge feedback på designen
    Absolut. Allt kommer dokumenteras här.

    Hur långt bör jag göra kortet för att maximera kompatibilitet med boxar/TV? Alltså den rena kortdelen innan komponenterna börjar, så inget stöter i.

    Känns smidigast om mini-USB-porten pekar neråt när man stoppar den i en TV. Brukar chippet på kortet vanligen peka utåt rummet eller inåt väggen?

    Citat Ursprungligen postat av lunitic Visa inlägg
    Hur går det?
    Jag kan tyvärr inte lova några leveranstider. Var mest nyfiken på om fler var intresserade så att jag isf tillverkade ett gäng istället för bara till mig själv. Tittar på detta när jag har tid över, och än har det inte blivit så mycket. Korten fräses. Blir intresset större och allt funkar som det ska kan man ju beställa pcb från Kina i större batcher.

    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Det verkar inte som att DCD är kopplat till något av in/utbenen på det där kortet du länkat till
    Jag vet, jag skrev det till dig i PM:
    Citat Ursprungligen postat av macuser
    Mina FT232RL köpte jag egentligen till ett annan syfte, så de saknar DCD, men lödade en kabel direkt till benet på chippet som eventuellt inte har kommit rätt.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Det hade jag helt glömt
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. [LÖST] season interface
    Av expos i forum Canal Digital
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 21:36
  2. season interface
    Av sarik i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 12:00
  3. season interface
    Av storfors i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-19, 17:26
  4. season interface!!!!
    Av fordson i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-28, 15:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss