Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Nostalgitråd

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    82 gånger
    Citat Ursprungligen postat av JOHAN63 Visa inlägg
    Diskutabelt med Robert Aschberg på TV3 slår inget ! Då vart det fart i rutan! Det utmärkte sig för sina mycket underliga gäster, bland annat så framträdde Mr. Methane (Pruttomanen) . Gert Fylking hade en roll som side-kick.

Skulle man kolla sport var det Screensport ! kanalen sände mellan 1984 till 1993.
    På den tiden körde man med en Echostar SR-4500 samt en 1,8 m parabol med hemmagjort motorstyrning. (vindrutetorkarmotor Volvo 142), till det en egentillverkat piratdekoder till SKY och Filmnet.
    Elektronik världen (tidning) fanns kompletta ritningar till detta.
    Det var ett evigt skruvande på dekodern ibland kommer jag ihåg
    Det var tider då !

Lite minnen från byrålådan.
    gamlakort.JPG gamlakort2.JPG gamlakort3.JPG
    Trots att jag är bara 20år så kan jag hålla med dig om att TV var bättre förr, om man tittar på TV3 idag så är kanalen inte alls den samma som den var på 90 talet och idag så hotas TV3 av vikande tittarsiffror.

En sak som jag saknar är nyhetsprogram som är en bristvara idag, det är bara SVT och TV4 som har det vilket jag tycker är tråkigt.
    Även reklamen en sak som jag och många andra stör sig på, förstår inte varför det är så svårt att dra ned på det ?

Bilden i mitten känner jag igen att farsan hade något sådant kort i sin box då när det var analoga sändningar.
    Senast redigerad av joakim95 den 2016-01-20 klockan 11:03.
    Carpe Diem

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss