Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Funderar på att skaffa en Tiviar

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger

    Funderar på att skaffa en Tiviar

    Läser om denna box, ska tydligen fungera med både Canaldigital o Viasat , Är det sant o framförallt fungerar det fortfarande efter bolagens förändringar ? Cmore ska tydligen va framtidsäker , Viasat står det inte så mycket om,

    Har även fått lite antydningar om buggig box .

    Lite info vore tacksamt, Ps gäller sattelit

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kan inte hjälpa dig med Viasatdelen. Ställ gärna frågan på forumet hos mytifiera.com också

    buggig box: Jag har inte haft några problem med det, men jag har inte försökt pula med den. Alltså inte försökt det ena eller andra program de hittat på mystiska sidor på nätet och sedan klagar på att det inte fungerar riktigt. EPG är inte boxens starkaste sida; oftast är det pågående och nästa program som listas.

    naturligtvis kan det finnas en hel del måndagsexemplar därute.

    Tunerkänsligheten är bra, men inte exceptionell. ( Om det finns någon känsligare därute kan det vara dags att pensionera Tiviaren)

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger
    Googlade lite efter igår, hittade en uppdatering från sattellitpr...... som man skulle ladda ner för viasat, Det jag är intresserad av är om man kan få in viasat o cmore utan alltför mycket jobb, i dagens linuxar så är viasat svår o få in numera o cmore har vissa kanaler stängda med typ hockey o fotboll.

    Jag har 2 st Extrend nu o är kalasnöjd med dem , men har fått viasat låst o därför undrade jag lite.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det skall vara mytiviar.com. Glömmer hela tiden bort att jag får ändra tillbaka det iPaden ändrar.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Ett direkt mejl till Satellitproffsen är nog bäst.Sedan kan du lägga upp svaret här.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger
    Ok här kommer svaret, ett svar som ger att jag kan lika gärna köra vidare med det jag har.

    Tack för ditt mejl.

    För att Viasat ska fungera krävs det att du har ett gammalt kort som börjar på 0150 eller 0155 som är parade med en gammal Viasat-mottagare (EJ HD-BOX). Har du ett Viasat-kort som börjar på 0160 så krävs det även där att kortet är parat med en gammal Viasat mottagare (EJ HD-BOX). Viasats HD-kanaler kommer aldrig att fungera, utan kräver att du har kortet i en av deras egna HD-boxar.

    Canal Digital fungerar, genom att du sätter i kortet, däremot om du vill se specifika "parade" kanaler, såsom C-more Hockey HD eller C-more Fotboll HD så behöver du deras egna modul, som du parar ditt Canal Digital-kort med.

    Canal Digitals CI+ modul

Liknande ämnen

  1. VU+ Duo2 eller Tiviar Alpha+?
    Av perahl1 i forum Vu+
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:41
  2. Tiviar ocg kabelkanaler
    Av Ragge10000 i forum Tiviar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-10-18, 19:55
  3. Tiviar Alpha Plus
    Av TommyC i forum Tiviar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-12-01, 08:51
  4. [LÖST] Funderar på att skaffa box...
    Av Prime i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-22, 13:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss