Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 49

Ämne: CI+ modul i solo2

  1. #21
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Volvo3, jo det är möjligt men om man skippar den biten.

    Klarar solo2 CI+ jag har letat tidigare på nätet och det tycks vara få boxar som klarar CI+ och jag vet inte varför ?

    Är CI+ något som tagit fram till förmån för leverantörsspecifika boxar och ska förhindra kortdelning, inspelning av material okrypterat osv eller ?

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Är CI+ något som tagit fram till förmån för leverantörsspecifika boxar och ska förhindra kortdelning, inspelning av material okrypterat osv eller ?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Common_Interface#CI+

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    68
    Tackad
    8 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Intressant, måste kolla med er som vet.

    Finns det alltså boxar från andra leverantörer, typ solo2 eller vad det nu är. Boxar som tar CI+ moduler, tillåter Canal Digital att man kör med ett kort från dom, parad mot en CI+ modul och det fungerar i en box där man kan spela in program till .ts formatet och det i sig är okrypterat. Det funkar inte med vit orginalbox, går att spela in men där är ju sakerna krypterade.

    Och nej, jag är inte intresserad av dreambox, utan mer att bara kunna spela in okrypterat och spara som .ts (transport stream) fil på hårddisk eller liknande.

    Testat lite nu,, Har dock för tillfället bara en tuner aktiv så kan inte testa att kolla på ett program som är CI+ kodat å spela in en annan eller vice versa, däremot så funkade det finfint att spela in å sen titta på .ts filen i min dator, så det sparas ner avkodat Mvh M

    Edit.. Spelade in Cmore hockey HD alltså en CI+

  4. #24
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ok. Så Solo2 klarar CI+ moduler, fast det står ju inget om att den har en CI+ slot, sedan är det tydligen bakåtkompatibelt, men det intressanta är ju just om det går att spela in CI+ kanaler till just .ts filer och sedan kopiera filen och spela upp den i datorn. Går det så sparas .ts filen okrypterat.

    Men var inte tanken med CI+ att det inte ska gå. Vad gäller CD och sina kort så kopplas bara kortet och CI+ modulen ihop, sedan fungerar det i en mottagare med CI+ (som t.ex. TV) men sedan då ?

    När jag förut mekade med SMATV anläggning så funkade Viasat korten med NDS Videoguard CA modularna, man parade ihop dom. Sedan skulle man ha numret från mottagaren också, jag minns inte men har för mig att kortet med modulen ändå fungerade i andra mottagare men då är det ju inte CI+ vi pratar om. Det är ju nytt, fast jag tror inte bolagen bryr sig om det när det gäller SMATV anläggningar och liknande.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    68
    Tackad
    8 gånger
    Som sagt spelade in och kopierade ut ts filen och tittade på den

  6. #26
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    MadMatzz nice, då funkar det alltså, en så länge i alla fall

    Tack för det.

    Nog för att dreambox är bra, men jag gillar inte softcam och den biten, föredrar smartcard i CA modul, i en mottagare.

    Nåja jag är nöjd.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    66
    Citat Ursprungligen postat av MadMatzz Visa inlägg
    Fick hem mitt tvillingabb med CI+ modul idag. Tjongade in det i Solo2 å efter ett par minuter så var det igång! Cmore Fotboll o Hockey HD funkar!! dubbelkollade genom att dra ur smartcardet och då frös det
    Kör med OpenPLI 4.0 3.13.5
    CI+ modul i Solo2
    Om nu detta funkar vad behövs för ändringar i oscams conf-filer? Har en Solo2 med OpenPLi och just fått ett tvillingabonnemang med CI+. Antar att men måste lägga till något i reader-configurationen i oscam.server.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    68
    Tackad
    8 gånger
    Jag har separat server


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    66
    Har jag fattat fel? Du skriver att Du "tjongade" in det i Din Solo2. Menar Du CI+ med tvillingkortet? Du måste väl ha någon soft-cam installerad och den slot Du "tjongade" in CI-modulen måste väl konfigureras på något sätt för att kortet skall läsas eller är jag helt ute och cyklar...?

  10. #30
    det måste ju gå att paira en server med boxid och kort id ?

Liknande ämnen

  1. Canal Digital CA modul & VU+ Solo2?
    Av SLK320 i forum Canal Digital
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-11-13, 21:01
  2. [LÖST] Har en ny Solo2 !
    Av Noddan60 i forum Vu+
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 11:04
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 20:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss