Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 40 av 49

Ämne: CI+ modul i solo2

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Hej, skulle behöva lite hjälp, har fått hem en modul från CD och tvillingkort som jag stoppat i min Solo2. Kör Blackhole 2.1.7 men får inte någon bild, har skickat efter uppdatering till kortet med sms.. Vad har jag missat?
    Boxen gör en initering på kortet men det blir felkod 11..


    Mvh Mattias

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    68
    Tackad
    8 gånger
    Har cccam till via och cd. När jag har modulen i så verkar den gå på cd blir en liten ryckning i bilden vid kanalbyte på cd


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  3. #3
    Ingen som har nåt tips? Har testat några olika images nu men samma resultat.. Har även testat i en annan solo2 box..

  4. #4
    Har samma problem med min vu4k. Får inte igår strong ci+ med CD. Provar BH3.0.2b openpli4 samt vix. Får bara upp en svart ruta som säger att kanalen ej är aktiverat (fungerar i orginalboxen)

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2005
    Inlägg
    1
    Tackad
    1 gånger
    Jag kör BH 3.01F och där fungerar det med CI+ modul, både med CD:s egen och Strongs CI+ modul. Men för att få Strongs att fungera så måste serienummret registreras hos CD. Bara att ringa kundtjänst, så fixar dom det. Sedan måste man göra lite inställningar i "Installation"->"Common Interface tilldelning"->"Grön knapp"->"Gul knapp"->"Välj Thor"->"Välj Telenor"->Blå knapp (vald CAid) sätt ett x framför 0xb00 och spara. Sedan hoppar det nog igång. Kan ta en liten stund, men kör på "sjuan" så går det nog snabbast.

  6. #6
    Kan jag använda en ci+ modul från boxer till mitt canal digital parabol abonnemang eller måste jag ha en ci+modul från canal digital?

  7. #7
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av AtteB Visa inlägg
    Kan jag använda en ci+ modul från boxer till mitt canal digital parabol abonnemang eller måste jag ha en ci+modul från canal digital?
    Du behöver en annan CAM, eftersom Boxer (Viaccess) inte använder samma krypteringssystem som Canal Digital (Conax).
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Har en fråga, den handlar kanske mer om förtydligande.

    Med en Solo2, CI+ med parat CA för comhem. Kan jag köra newcs med den eller måste jag ha kortet i smartcard-läsaren istället för den parade CI+ CA-modulen?

    Jag skulle vilja köra newcs (lr liknande) och dela kortets koder för SD-kanalerna. Att HD-kanalerna inte går att dela är jag medveten om men kan jag köra med en CA-Modul för comhems HD (CI+) i enSolo2 men dela ut kortets SD-kanaler?

    Om jag inte kan det... vad behöver jag för att göra det?
    Är SmartWi eller en sådan lösning en möjlighet? Om jag drar in den i smartcardporten?

    Tackar allra ödmjukast för tips!
    Senast redigerad av Montero den 2016-08-12 klockan 16:44.

Liknande ämnen

  1. Canal Digital CA modul & VU+ Solo2?
    Av SLK320 i forum Canal Digital
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-11-13, 21:01
  2. [LÖST] Har en ny Solo2 !
    Av Noddan60 i forum Vu+
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 11:04
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 20:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss