Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 49 av 49

Ämne: CI+ modul i solo2

  1. #41
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av AtteB Visa inlägg
    Kan jag använda en ci+ modul från boxer till mitt canal digital parabol abonnemang eller måste jag ha en ci+modul från canal digital?
    Du behöver en annan CAM, eftersom Boxer (Viaccess) inte använder samma krypteringssystem som Canal Digital (Conax).
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Har en fråga, den handlar kanske mer om förtydligande.

    Med en Solo2, CI+ med parat CA för comhem. Kan jag köra newcs med den eller måste jag ha kortet i smartcard-läsaren istället för den parade CI+ CA-modulen?

    Jag skulle vilja köra newcs (lr liknande) och dela kortets koder för SD-kanalerna. Att HD-kanalerna inte går att dela är jag medveten om men kan jag köra med en CA-Modul för comhems HD (CI+) i enSolo2 men dela ut kortets SD-kanaler?

    Om jag inte kan det... vad behöver jag för att göra det?
    Är SmartWi eller en sådan lösning en möjlighet? Om jag drar in den i smartcardporten?

    Tackar allra ödmjukast för tips!
    Senast redigerad av Montero den 2016-08-12 klockan 16:44.

  3. #43
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det går inte att köra cardsharing ifrån ett kort som sitter i en CA-modul.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Ok, så "lösningen" är ett s.k tvillingkort eller dylikt.. o dela det?

    Vad menade Leatherface när han nämnde SmartWi?

    Tack igen!

  5. #45
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Montero Visa inlägg
    Ok, så "lösningen" är ett s.k tvillingkort eller dylikt.. o dela det?

    Vad menade Leatherface när han nämnde SmartWi?

    Tack igen!
    SmartWi är en kortdelare som gör att du delar kortet så du kan stoppa ett kort i varje mottagare.
    Dvs du kan stoppa 1 kort i en kortläsare som är kopplad till oscam och ett annat kort som sitter i CA modulen.
    Alternativt köra med smartwi kort i varje box direkt funkar också.
    Alternativet är ju att betala för tvillingkort men det blir ju snabbt dyrare än vad smartwi lösningen blir.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #46
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Montero Visa inlägg
    Ok, så "lösningen" är ett s.k tvillingkort eller dylikt.. o dela det?

    Vad menade Leatherface när han nämnde SmartWi?

    Tack igen!
    Nej, det behövs inget tvillingkort. Du använder ETT originalkort som du sätter i SmartWi masterenhet. Sedan duplicerar SmartWi-systemet detta kort till ett antal klientkort som man sätter in i olika mottagare. Du kan även sätta ett klientkort i en cardserver.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    SmartWi är en kortdelare som gör att du delar kortet så du kan stoppa ett kort i varje mottagare.
    Dvs du kan stoppa 1 kort i en kortläsare som är kopplad till oscam och ett annat kort som sitter i CA modulen.
    Alternativt köra med smartwi kort i varje box direkt funkar också.
    Alternativet är ju att betala för tvillingkort men det blir ju snabbt dyrare än vad smartwi lösningen blir.
    Tack för svar!
    Men kan jag fortfarande använda CI+ och Comhems parade HD CA-modul? Alltså... klarar jag av att spela upp de parade HD-kanalerna ("lokalt på TV'n) samtidigt som jag med hjälp av SmartWi delar koder via oscam/newcamd till andra boxar (men då bara SD-kanalerna alltså)?

    Så Box 1 kan spela de parade HD-kanaler medan Box 2 och Box 3 kan spela upp SD-kanalerna med koder som delas från Box 1?
    Box 1 skulle då köra både parad CA-modul (för "lokalt" tittande i HD) och smartcard med SmartWi för att möjliggöra delning via oscam/newcamd.. är det möjligt?

    Talar om Comhem - bara för att vara tydlig!
    Senast redigerad av Montero den 2016-08-12 klockan 23:53.

  8. #48
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du delar ditt kort via SmartWi kan du fortfarande se parade kanaler på de mottagare som är parade till kortet.

    Det är tekniskt möjligt att göra som du vill men konfigureringen blir lite mer komplicerad. Du måste konfigurera mottagaren att använda kortet som sitter i CA-modulen samtidigt som du konfigurerar cardservern att använda kortet som sitter i kortläsaren. Inte omöjligt men lite mer krångligt än "normalt".
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Om du delar ditt kort via SmartWi kan du fortfarande se parade kanaler på de mottagare som är parade till kortet.

    Det är tekniskt möjligt att göra som du vill men konfigureringen blir lite mer komplicerad. Du måste konfigurera mottagaren att använda kortet som sitter i CA-modulen samtidigt som du konfigurerar cardservern att använda kortet som sitter i kortläsaren. Inte omöjligt men lite mer krångligt än "normalt".
    Hm, ok.
    Så hur skulle en sådan setup se ut?
    Har aldrig tittat närmare på SmartWi så ett litet flödesschema vore behjälpligt!

    Vart ska originalkortet t.e.x - i SmartWi... hur fungerar uppdateringen av kortet då?
    Skall SmartWi klienten sitta i den parade CA-modulen - lirar comhems HD-kanaler då?
    Kan en andra SmartWi klient sitta i en extra "box" o delas vi newcs? Jag vill alltså fortfarande dela SD-kanalerna via newcs till mgcamd-klienter, det behöver inte vara samma box som den med CA-modulen.

    På SMartWi's hemsida så står det: "SmartWi does not work with encryption systems using card pairing (i.e. NDS Videoguard, Nagravision). It works equally well with CI and CI+ encryption that is used for HD TV."
    Berör detta comhems HD-kanaler?

    Tack igen!
    Senast redigerad av Montero den 2016-08-13 klockan 00:40.

Liknande ämnen

  1. Canal Digital CA modul & VU+ Solo2?
    Av SLK320 i forum Canal Digital
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-11-13, 21:01
  2. [LÖST] Har en ny Solo2 !
    Av Noddan60 i forum Vu+
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 11:04
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 20:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss